دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 11:12
روزبهانی در گفتگو با آنا:

آیین اختتامیه 5 رشته المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر برگزار می‌شود

رئیس اداره ورزش‌های همگانی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اختتامیه پنج رشته چهارمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر برگزار می‌شود.
کد خبر : 407060
636542846612642221.jpg

شهناز روزبهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با بیان اینکه چهارمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این المپیاد از سوم مردادماه سال جاری آغاز و تا هشتم این ماه با حضور 1900 نفر از 31 استان کشور ادامه دارد. در این المپیاد یک هزار و 411 دانشجو به عنوان شرکت‌کننده و 489 نفر در بخش کادر اجرایی و فنی حضور دارند.


وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان توسط اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و آشنایی آن‌ها با رویدادهای ورزشی است. همچنین حضور دانشگاه‌هایی که نمی‌توانند میزبانی برگزاری المپیاد قهرمانی را بر عهده بگیرند، از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد است.


رئیس اداره ورزش‌های همگانی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: 139 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام‌نور، روزانه، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان و دانشگاه جامع علمی-کاربردی در این المپیاد شرکت کرده‌اند و در ۹ رشته والیبال چهارنفره، بسکتبال سه‌نفره، فوتبال گل‌کوچک، آمادگی جسمانی، فریزبی، طناب زنی، هفت‌سنگ مهارتی، دارت و هندپلو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


روزبهانی ادامه داد: 489 دانشجو به صورت داوطلبانه امور اجرایی و فنی این المپیاد را بر عهده دارند و اکثراً از دانشگاه بوعلی سینا و برخی از دانشگاه‌های سطح همدان هستند. همچنین برای این دانشجویان داوطلب، دوره‌های آموزشی مرتبط نیز برگزارشده است. لازم به ذکر است در رشته‌های والیبال چهارنفره، بسکتبال سه‌نفره، فوتبال گل‌کوچک و هندپلو از داوران فدراسیون‌های مربوطه استفاده‌ شده و بیش از 90 درصد داوران رشته‌های دارت، آمادگی جسمانی، فریزبی، طناب زنی و هفت‌سنگ مهارتی از دانشجویان داوطلب هستند.


وی افزود: دانشجویان در رشته‌های انفرادی چهارمین دور المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر سراسر کشور به مدت سه روز و رشته‌های تیمی نیز در مدت پنج روز با یکدیگر رقابت می‌کنند. بر همین اساس فردا اختتامیه پنج رشته دارت، آمادگی جسمانی، فریزبی، طناب زنی و هفت‌سنگی مهارتی برگزار می‌شود و هشتم مردادماه سال جاری نیز اختتامیه رشته‌های بسکتبال سه‌نفره، والیبال چهارنفره، فوتبال (گل‌کوچک) و هندپلو برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته