دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 16:40
روزبهانی در گفتگو با آنا:

70 درصد کادر فنی و اجرایی المپیاد ورزش‌های همگانی را دانشجویان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره ورزش‌های همگانی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 70 درصد کادر فنی و اجرایی المپیاد ورزش‌های همگانی را دانشجویان تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 405979
c421824d-2169-407f-8b84-108bf40af79f.jpg

شهناز روزبهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با بیان اینکه المپیاد ورزش‌های همگانی برای چهارمین بار توسط اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: مسابقات دختران این المپیاد در دانشگاه الزهرا و بخش پسران نیز به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.


وی افزود: هدف از برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی رونق و غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان است. همچنین آشنایی دانشجویان با رویدادهای ورزشی و حضور دانشگاه‌هایی که نمی‌توانند میزبانی برگزاری المپیاد قهرمانی را بر عهده بگیرند، از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد است.


رئیس اداره ورزش‌های همگانی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در این المپیاد در بخش دختران ۱۴۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰۰ دانشگاه حضور دارند. همچنین ۴۶۰ نفر عوامل اجرایی و فنی این المپیاد را بر عهده دارند که بیش از ۷۰ درصد آنان را دانشجویان داوطلب تشکیل می‌دهند. این دانشجویان بخش اجرایی و فنی را بر عهده دارند که اکثراً از دانشگاه الزهرا و برخی از دانشگاه‌های سطح تهران هستند. همچنین برای این دانشجویان داوطلب، دوره‌های آموزشی مرتبط نیز برگزار شده است.


روزبهانی ادامه داد: در این المپیاد کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان، مربیان و سرپرستان تیم‌ها برگزار شده و همچنین در رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال و... نیز دوره‌های بازآموزی برگزار می‌شود. در این دوره‌ها قوانین و مقررات به‌روز این رشته‌ها تدریس خواهد شد.


وی بیان کرد: در المپیاد همگانی، دانشجویان مبتدی که آمادگی حضور در مسابقات قهرمانی را نداشته یا دانشجویانی که اعتمادبه‌نفس لازم را ندارند، شرکت می‌کنند. المپیاد ورزش‌های همگانی زمینه‌ساز آشنایی دانشجویان با رشته‌های جدید ورزشی است. همچنین منتخبین این مسابقات به المپیاد قهرمانی دانشجویان کشور که سال آینده برگزار می‌شود، راه می‌یابند.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته