دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 19:48
استاندار گلستان خبر داد:

تعمیر 90 درصد واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده گلستان

استاندار گلستان گفت: روند احداث و تعمیر 90 درصد واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده گلستان در حال انجام است و 10 درصد باقیمانده نیز با همکاری بنیاد مسکن اجرا خواهد شد.
کد خبر : 406836
1563961464_whatsapp-image-2019-07-24-at-13.12.34.jpeg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری گلستان، هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله که با حضور نمایده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شهرستان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل شهرستان و استان بیکاری است و بر اساس آمار مرکز آمار ایران در فصل بهار نرخ بیکاری گلستان دو رقمی است.


وی با بیان اینکه در مزارع گوجه‌فرنگی در سطح شهرستان کلاله حضور و از نزدیک با کشاورزان  صحبت کرده است، گفت: با همکاری کشاورزان و مدیریت شهرستانی زمینه ایجاد یک کارخانه 500 تنی رب گوجه‌فرنگی را به شکل تعاونی فراهم می‌کنیم.


استاندار گلستان با یادآوری آسیب واحدهای مسکونی در جریان سیل ابتدای سال گفت: روند احداث و تعمیر 90 درصد واحد های مسکونی خسارت‌دیده در حال انجام است و 10 درصد باقیمانده نیز با همکاری بنیاد مسکن اجرا خواهد شد.


حق‌شناس با بیان اینکه باید برای شهر فراغی مکان‌یابی شود، افزود: باید مکان‌یابی جدید انجام شود و مردم بدانند که حضور در مکان سابق با مشکلاتی همراه است.


وی بازدید از سد بوستان را یادآور شد و بیان کرد: مردم نگرانی‌هایی از مشکلات لایروبی پشت سدها و عملکرد دریچه‌های سدها داشته‌اند که در بازدید امروز مورد توجه قرار گرفت، با توجه به اینکه ظرفیت اولیه سد 54 میلیون متر مکعب بوده و امروز به 35 میلیون متر مکعب رسیده است، باید یا افزایش تاج سد را داشته باشیم و یا اینکه لایروبی صورت دهیم.


استاندار گلستان با بیان اینکه افزایش تاج سد عملاً امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در عین حال هزینه‌های لایروبی بالاست و مقرر شد آب منطقه‌ای با همکاری مشاور بهترین پیشنهاد را برای این سد ارائه کند.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته