دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 17:21
حجت‌الاسلام قاضی‌زاده عنوان کرد:

نقش مؤثر دانشجویان نخبه در راستای ارتقای علمی و آینده شغلی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشجویان نخبه و ارزشی با دورهمی، همفکری و تشکیل گروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در راستای ارتقای علمی و آینده شغلی تلاش کنند.
کد خبر : 406811
IMG_0718.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دشتستان، عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قاضی‌زاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر پس از غبارروبی مزار شهدای شهر برازجان به دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان رفته و ضمن بازدید از این واحد دانشگاهی نشستی صمیمانه با استادان، دانشجویان و کارمندان داشت.


قاضی‌زاده در حاشیه این بازدید، اسلامی بودن دانشگاه آزاد اسلامی را اولویت نخست خود دانست و اظهار کرد: باید با یادگیری مهارت دینی به اندازه شناخت خود عامل بودن به آن را سرلوحه زندگی قرار داده و در این صورت در محیط کار و زندگی خود سالم و موفق خواهیم بود.


وی با اشاره به تغییر سیستم مدیریتی در کشور اضافه کرد: در اوایل انقلاب اسلامی مدیر موفق کسی بود که می‌توانست بودجه و اعتبار خود را هزینه کند؛ اما اکنون معیارها تغییر کرده و مدیر موفق به کسی اطلاق می‌شود که در سیستم خود رویکرد درآمدزایی و افزایش ارزش افزوده داشته و بتواند با کارآفرینی و اشتغال‌زایی دانش را به فرصتی برای کسب و کار جدید بدل کند؛ به همین دلیل است که دانشگاه‌ها در نسل جدید خود به دنبال کارآفرینی و درآمدزایی هستند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر در پاسخ به سؤال دانشجویان از ایجاد فضایی به عنوان پاتوق دانشجویی برای تبادل‌نظر و کار دانشجویان مذهبی و علاقه‌مند خبر داد و یادآور شد: دانشجویان نخبه و ارزشی می‌توانند با دورهمی و همفکری، گروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و از فکر خود در راستای ارتقای علمی و آینده شغلی استفاده کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان نیز در حاشیه این بازدید رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی را بر مبنای دانش تخصصی، دانش مهارتی، فناوری و نوآوری دانست و متذکر شد: دانشگاه با این نگاه می‌تواند به سازمان حل مسائل اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود و با پرورش و تعلیم دانشجویان با این رویکرد، آینده آنان را تضمین کند.


عبدالمحمد افروغ ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با تکیه بر آمایش سرزمینی بر چهار اصل آموزش‌محوری، پژوهش‌محوری، مهارت‌محوری و فناوری‌محوری برنامه‌ریزی خود را انجام داده و مسیر را به سمتی هدایت کند که جوانان موفق و کارآفرین را به جامعه تحویل دهد.


رئیس بسیج اساتید واحد دشتستان نیز هدف دانشگاه را تربیت دانشمندانی چون احمدی‌روشن، علی‌محمدی و شهریاری دانست و تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری حفظ روحیه و امید به آینده در بین دانشجویان است و در این صورت است که می‌توان به تربیت این چنین دانشمندانی امیدوار بود.


 ذوالفقار قاسمی رئوس برنامه‌های بسیج اساتید را برشمرد و گفت: تأسیس اندیشکده و استفاده از توان علمی استادان، برگزاری نشست‌های صمیمی بین استادان و دانشجویان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اساتید بسیجی همراه با ارتقای درجه بخشی از برنامه‌های تدوین شده بسیج اساتید است.


در پایان این مراسم صدیقه مهدویان‌پور از اعضای هیئت علمی واحد دشتستان به عنوان نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه  آزاد اسلامی استان بوشهر در واحد دشتستان معرفی شد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته