دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 09:45

حجت‌الاسلام‌ احمدزاده: ارزان‌ترین کالا نزد حاکمان عربستان جان زائران است/ امت اسلامی باید حقوق خود را مطالبه کنند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تصریح کرد: جان انسان‌ها ارزان‌ترین کالا نزد حاکمان آل‌سعود است.
کد خبر : 40677

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین احمدزاده با محکومیت فاجعه منا در مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد رودهن اظهار کرد: در این حادثه دلخراش و جانسوز عالم اسلام عزادار شد و به فرموده مقام معظم رهبری عید تبدیل به عزا شد. جای بسی تاسف است که کسانی که خود را خادم خانه خدا و ضیوف الرحمان می‌دانند، این چنین بی‌تفاوت از کنار این مساله می‌گذرند و حتی زائران را مقصر معرفی می‌کنند.


وی ادامه داد: امت اسلامی باید حقوق خود را از این خاندان نالایق مطالبه کنند تا زمینه برای اداره امور حج از سوی امت اسلامی از سراسر جهان فراهم شود. عجیب اینکه در این شرایط نیز آل سعود از کشتار مسلمانان یمن دست برنمی‌دارد و به چه جرمی مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند؟


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن با توجه به وقوع حادثه تلخ سرزمین منا اظهار کرد: در این زمینه، سوال‌های بی‌جوابی از تحریف واقعیت تا وارونه‌نمایی واقعیت در رژیم آل‌سعود وجود دارد.


در زمینه حادثه منا سوال‌های بی‌جوابی از تحریف واقعیت تا وارونه‌نمایی واقعیت در رژیم آل‌سعود وجود دارد

وی با بیان اینکه جهانی روبه‌روی ماست که به دروغ مرگ پسر حاکم دبی در جنگ یمن را سکته معرفی می‌کند، افزود: در این باره، آنها سه روز عزای عمومی اعلام می‌کنند. به‌ جای محکومیت جنایت‌های جنگی در عربستان، آن را رئیس دوره‌ای حقوق بشر اعلام و بر ادامه جنایت‌ها تحریک و ترغیب می‌کنند.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن گفت: آنها اکنون نیز حوادث مکه را به تقدیر یا بی‌نظمی حجاج جلوه می‌دهند و حتی از یک عذرخواهی‌ ساده دریغ می‌کنند، در زمان حال، ارزان‌ترین کالا نزد حاکمان عربستان، جان زائران و مسلمانان است و برای حوله‌ها و کفش‌های افتاده در جمرات با اجسام میهمانان خود فرقی قائل نمی‌شوند.


احمدزاده ادامه داد: جان دادن شماری دیگر از حجاج بعد از پایان حادثه و اجازه ندادن به مداوای مجروحان به بهانه مسائل امنیتی این موضوع را به اثبات می‌رساند، تعجب از حاکمان منطقه است که به‌ جای محکومیت حادثه روز گذشته، به رژیم آل‌سعود تسلیت می‌گویند.


وی با بیان اینکه اینگونه حوادث در نخستین سال برگزاری مناسک حج از سوی حاکم جدید عربستان سعودی قابل تأمل است، بیان کرد: این خاندان تمایلی به برگزاری باشکوه مراسم حج نداشته است و نخواهد داشت، چون آل‌سعود مراسم حج را تهدیدی برای خود می‌داند.


این مسئول تاکید کرد: ما با اعلام همدردی با خانواده‌های داغدار امت اسلامی در سراسر جهان به ویژه هموطنان عزیزمان پیگیری جدی مجامع بین‌المللی و مسئولان نظام اسلامی، را تا بر ملاشدن خائنین به امت اسلامی و دست‌های پنهان یا سهل‌انگاری آل سعود را خواهانیم و از خدای بزرگ برای مصدومان شفا و برای کسانی که به لقاءالله پیوستند غفران و رحمت الهی را مسئلت داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب