دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 15:23
رستمیان در گفتگو با آنا:

خودمراقبتی طرحی کم‌هزینه و پربازده در حوزه بهداشت است

رئیس سمپوزیوم خودمراقبتی و آموزش بیمار گفت: اگر قرار باشد در حوزه بهداشت کاری کم‌هزینه، اثربخش، پرسود و پربازده انجام دهیم اجرای طرح خودمراقبتی می‌تواند اقدامی مناسب باشد.
کد خبر : 406753
1508937237850omf_4632.jpg

عبدالرحمن رستمیان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: اجرای کمپینی به‌صورت بین‌المللی در دنیا شکل‌گرفته است که بحث خودمراقبتی را به‌صورت جدی مطرح می‌کند.


وی با تأکید بر اینکه امروز روز خودمراقبتی عنوان‌شده است، افزود: هدف نام‌گذاری هم این است که بتوانیم اهمیت خودمراقبتی را بیان کنیم.


رئیس سمپوزیوم خودمراقبتی و آموزش بیمار تصریح کرد: اگر قرار باشد در حوزه بهداشت کاری کم‌هزینه، اثربخش، پرسود و پربازده انجام دهیم اجرای طرح خودمراقبتی است.


رستمیان با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم از خودمان مراقبت کنیم سلامت خود را تضمین کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است که نیاز داشته باشیم تا علاوه از خودمراقبتی از فرزندانمان نیز مراقبت‌های بهداشتی داشته باشیم که ضرورت آن این است دانش لازم در این خصوص را داشته باشیم.


وی با تأکید بر اینکه برای داشتن سلامت جسمی چندین عامل موردنیاز است، اضافه کرد: تغذیه سالم یکی از فاکتورهای ایجاد سلامت به شمار می‌آید و می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.


رستمیان کاهش مصرف دخانیات را یکی از عوامل افزایش سلامتی دانست و گفت:‌ بیش از 15 درصد مردم دخانیات مصرف می‌کنند و امروزه مصرف قلیان در بین قشر جوان افزایش زیادی داشته است


رئیس سمپوزیوم خودمراقبتی و آموزش بیمار خاطرنشان کرد: در این میان نقش سیاست‌گذاری‌ها بسیار اهمیت دارد و باید دخانیات را از دسترس قرار دادن همه خارج کرد تا میزان مصرف آن کاهش و سلامتی به مردم بازگردد.


وی تأکید کرد: بسیاری از بیماری‌های مزمن و غیر واگیردار با تغییر سبک زندگی تغییر می‌کند و درصورتی‌که افراد دارای بیماری‌های غیر واگیر یاد بگیرند که با تغذیه سالم، فعالیت بدنی بالا و عدم مصرف دخانیات سبک زندگی خود را تغییر دهند می‌توان امید داشت که آمار مرگ و میر این بیماری‌ها کاهش پیدا کند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: خودمراقبتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته