دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 14:41
موتاب مطرح کرد:

ترویج فرهنگ ازدواج، سلامت‌محوری و خودمراقبتی در کلینیک مشاوره دانشگاه آزاد یزد

مسئول مرکز کلینیک مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج، توسعه دانشگاه سالم به سمت سلامت‌محوری و توسعه فرهنگ خودمراقبتی را از اهداف این مرکز دانست.
کد خبر : 404936
IMG_0902.JPG

مرتضی موتاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در یزد درباره فعالیت‌های مرکز کلینیک مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: این مرکز نزدیک به سه دهه از راه‌اندازی و فعالیت خود را سپری می‌کند و از سال 1377 همراه نخستین دانشگاه‌های فعال کشور در این عرصه، کار خود را آغاز کرد و سال 1388 نقطه عطف این مرکز و تغییر رویکرد آن به سلامت‌محوری بود.


وی افزود: مرکز کلینیک مشاوره همای رحمت دارای سه‌ نقطه عطف در عرصه کمک‌رسانی به دانشجویان و خانواده‌هایی که دچار آسیب‌پذیری شدند، است. نخستین نقطه عطف این مرکز سال 1377 و نقطه عطف دوم سال 1388 بود که با تغییر رویکرد از خودمحوری به سلامت‌محوری رسید. سومین نقطه عطف این مرکز سال 1398 با ابلاغ آیین‌نامه سراسری دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردی کاملاً جدید است.


مسئول مرکز کلینیک مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: این مرکز شامل دو بخش خدمات درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی است. نخستین خدمات این مرکز با نام مرکز مشاوره امین وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی یزد ارائه می‌شد.


موتاب تصریح کرد: خدمت دیگر مرکز کلینیک مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در بخش کلینیک آن است که با  فعالیت چشمگیر دانشجویان این واحد دانشگاهی به‌صورت آزاد و با تعامل با اداره ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرد و با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها در محل دانشگاه گامی ماندگار در راستای سوددهی و درآمدزایی این مجموعه برداشته شد.


وی درباره اهداف کلینیک دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: هدف اصلی، ایجاد دانشگاهی سالم است که به‌جای کمک به درمان شدن بیمار در راستای خودمراقبتی حرکت کند. دومین هدف کمک کردن به سلامتی دانشجویان و طراحی مراکزی بوده که برنامه‌های آن دعوت‌محور باشد. طرح مورد نظر تهیه و به تهران ارسال شده و منتظر عمومی کردن آن به تمام واحدهای کشور هستیم.


مسئول مرکز کلینیک مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره خدمات مشاوره روان‌درمانی و روان‌پزشکی در حوزه مددکاری اظهار کرد: خدمات پژوهشی شامل چاپ مقاله‌ها در قالب پایان‌نامه و پرسشنامه‌ها و چاپ کتاب به‌نام مفهوم‌شناسی سازه‌های روانشناسی با رویکرد اسلامی یا کمک روانشناسان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مرکز انجام شده است.


موتاب اهداف این مرکز مشاوره دانشگاهی را به سه بخش تقسیم‌ کرد و گفت: نخستین هدف این مرکز در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه بوده و دومین هدف توسعه دانشگاه سالم به سمت سلامت‌محوری و سومین آن توسعه فرهنگ خودمراقبتی است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته