دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 13:26

روحانی: شوخی نداریم+فیلم

رئیس‌جمهور گفت: تنگه هرمز از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است و نه جای شوخی است و نه جای اینکه کشوری بخواهد مقررات بین‌المللی را در آن نادیده بگیرد.
کد خبر : 406716

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی، رئیس جمهور خطاب به مردم ایران، گفت: همه مردم عزیز کشورمان بدانند که ما اهل لجبازی و دنبال جنگ و تنش نیستیم، اما در عین حال حاضر نیستیم زیر حرف زور برویم و در برابر قلدری تسلیم شویم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز برای ایران بسیار حائز اهمیت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز برای امنیت سایر آبراه‌های جهان از جمله باب‌المندب و اقیانوس هند، تلاش می‌کند.


رئیس‌جمهور تصریح کرد: تنگه هرمز از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است و نه جای شوخی است و نه جای اینکه کشوری بخواهد مقررات بین‌المللی را در آن نادیده گرفته و برخلاف جهت و بی‌توجه به هشدارهای سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد، وارد این تنگه شود.


روحانی اضافه کرد: مسئولیت اصلی حفاظت از تنگه هرمز و خلیج فارس، عمدتاً بر عهده ایران و کشورهای همجوار است و ارتباطی به دیگران ندارد و ملت ایران همواره حافظ خلیج فارس بوده است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته