دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 12:25
صبح امروز؛

جلسه ویژه روحانی با دست‌اندرکاران حوزه مسکن برگزار شد

دست اندرکاران حوزه مسکن امروز در جلسه‌ای ویژه با رئیس جمهور، آخرین وضعیت مباحث این حوزه را بررسی کردند.
کد خبر : 405638
3748651_414.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از صدا و سیما،دست اندرکاران حوزه مسکن امروز در جلسه‌ای ویژه با رئیس جمهور، آخرین وضعیت مباحث این حوزه را بررسی کردند.


این جلسه صبح امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان ذیربط وزارتخانه‌های مسئول در محل نهاد ریاست جمهوری به ریاست حسن روحانی تشکیل شد.


بررسی آخرین وضعیت تکمیل واحد‌های مسکن مهر، طرح احیای بافت فرسوده شهری، مسکن ویژه کارمندان، احیا و بازسازی بافت روستایی و گزارشی از وضعیت بازسازی واحد‌های مسکن در مناطق سیل زده بهار امسال محور اصلی مباحث این جلسه بود.


تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در قالب باز آفرینی بافت‌های فرسوده شهری تا پایان سال ۹۹ از مهم‌ترین برنامه‌های اعلام شده دولت برای رونق تولید مسکن است.
همچنین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید تا پایان امسال از دیگر طرح‌های رونق تولید مسکن است.


دولت دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا زمین‌های دولتی موجود در بافت شهری را برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند ضمن اینکه نظام بانکی نیز به منظور حمایت از توسعه گران در بخش مسکن سقف تسهیلات ساخت را به ۱۱۰ میلیون تومان افزایش داده است. تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد که زمینه مناسبی برای تامین مالی طرح باز آفرینی بافت فرسوده شهری فراهم کرده است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته