دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1398 - 07:10
عسگریان در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

کاهش تعداد صندوق‌های صدقات در معابر عمومی/ جلوی دزدی از صندوق صدقات را گرفتیم

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته تعداد صندوق‌ها در سطح شهر را 29 درصد که حدود 80 هزار عدد می‌شد کاهش دادیم.
کد خبر : 406615

علیرضا عسگریان در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در رابطه با توزیع صندوق صدقات کمیته امداد در سطح شهر اظهار کرد: تمرکز کمیته امداد در سال جاری بر این است تا درصد زیادی از صندوق‌های صدقات خانگی را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم.


وی افزود: مراکز نیکوکاری بیشتر مسجدمحور هستند یعنی مساجدی که دارای هیئت عامل بوده و با محله‌شان ارتباط داشته و شبکه‌محور هستند با مراکز نیکوکاری ارتباط تنگاتنگی دارند. همچنین می‌خواهیم کار را در حوزه خیریه و احسان به خود مردم واگذار کنیم که این دو از اصلی‌ترین برنامه‌های ماست.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه نزدیک‌ترین برنامه این نهاد جشن عاطفه‌هاست، گفت: در جشن عاطفه‌ها سعی می‌کنیم ارتباط کمیته امداد را با مدارس افزایش دهیم. بیش از 60 هزار مدرسه را آنلاین وارد این جشن عاطفه‌ها می‌کنیم.


عسگریان در مورد افزایش صندوق صدقات هم اظهار کرد: سال گذشته تعداد صندوق‌ها در سطح شهر را 29 درصد که حدود 80 هزار عدد می‌شد کاهش دادیم و فقط سعی کردیم تعداد محدود صندوق‌های داخل اماکن را اضافه کنیم.


وی درباره صندوق‌هایی که امنیت نداشتند و سرقت معتادان از این صندوق‌ها گفت: همان صندوق‌هایی که از این نظر امنیت نداشتند و جانمایی مناسبی نداشتند را حذف کرده‌ایم. 30 درصد کل صندوق‌های بزرگ‌مان را کاهش دادیم که عمدتاً در جاهای خلوت مستقر بودند و معتادان از آنها دزدی می‌کردند و امنیت نداشتند، در عوض تعداد زیادی از صندوق‌های داخل اماکن را افزایش دادیم.


عسگریان بیان کرد: مردم عادت‌های مختلفی در حوزه خیریه و احسان دارند، می‌خواهیم از همه این عادت‌ها و سنت‌ها استفاده شود اما صدقه پیامکی و روش آن نقش مهمی در این حوزه دارند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته