دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 15:31

استقبال ترامپ از بازدید بازداشتگاه‌های مرزی توسط سناتورهای دموکرات

ترامپ از بازدید بازداشتگاه‌های مرزی توسط رئیس اقلیت سناتورهای دموکرات و همراهانش استقبال کرد و آن را اتفاقی عالی خواند.
کد خبر : 406226
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، دونالد ترامپ از بازدید دموکرات‌های برجسته از مرز مکزیک – آمریکا استقبال کرد و گفت این بازدید به آن‌ها نشان خواهد داد که موضوع مهاجرت یک «بحران ساختگی» نیست.


ترامپ با انتشار پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: «سناتور چاک شومر سرانجام با برخی دیگر از سناتورها دموکرات به مرزهای جنوبی آمد. این یک اتفاق عالی است! در همان حوالی، گروه بزرگی از مهاجران غیرقانونی را که سعی داشتند به‌طور قاچاق وارد ایالات‌متحده شوند که او این اتفاق را ندیده است.»


کلیددار کاخ سفید افزود: «آن‌ها وحشیانه به گشت مرزی حمله کردند و برخی از مأمورین به‌شدت مجروح شدند.»


ترامپ در دفاع از سیاستش در قبال موج مهاجرین تأکید کرد که شومر «باید دیده باشد که (مهاجرین)‌ چقدر برای آمریکا و مرزها خطرناک» هستند.


ملاقات چاک شومر، رهبر دموکرات‌های مجلس سنا، روز جمعه از مرکز بازداشت مهاجرین در مرزها دیدار و پس از آن در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «آنچه ما امروز در بازداشتگاه‌های مرزهای جنوبی دیدیم،‌ غیرقابل‌تحمل، غیرانسانی و ناراحت‌کننده بود. نمی‌توان با مهاجران، خانواده‌ها و کودکانی که در پی یک زندگی بهتر به آمریکا می‌آیند، به این شکل رفتار کرد.» شومر افزود که آمریکایی‌ها این‌گونه نیستند و این رویه باید خاتمه یابد.


رئیس اقلیت سناتورهای دموکرات تصریح کرد که مهاجرانی که برای آینده‌ای بهتر به آمریکا آمده‌اند، اکنون فقط در پشت میله‌های زندان هستند.


در اوایل ماه جاری نیز هیلاری کلینتون، کاندیدای شکست‌خورده دموکرات‌ها نیز با اشاره به وضعیت اسفبار بازداشتگاه‌هایی که کودکان مهاجر در آن‌ها نگهداری می‌شوند نوشت: «از خواندن اخبار کودکان بازداشت‌شده در شرایط وحشتناک، اندوهگین و وحشت‌زده شدم. بازداشت‌شدگان صابون، خمیردندان، تختخواب و غذای کافی ندارند، کودکان وادار می‌شوند که از کودکان دیگر مراقبت کنند و همه آن‌ها هم بیمارند.» وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: «درک اینکه کشورمان مرتکب چنین سوءاستفاده‌هایی به نام ما علیه کودکان شود، دشوار است. اما بیایید که خشممان و اندوهمان رو فرونخوریم.»


به گزارش آنا، انتقاد دموکرات‌ها از وضعیت بازداشتگاه‌های مهاجران در حالی است که ترامپ آن‌ها را به سکوت در برابر همین شرایط در دوران ریاست جمهوری اوباما متهم کرده است.


موضوع بدرفتاری با مهاجران، به یکی از موضوعات جنجالی در آمریکا بدل شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته