دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 10:23
ویژه دانشجویان کلاس‌های تربیت‌بدنی؛

چگونه پس از ورزش بدن درد نگیریم؟

افراد با انجام فعالیت‌های بدنی همچون حضور در کلاس واحد عمومی تربیت‌بدنی دچار گرفتگی عضلات و بدن‌درد می‌شود که با تغذیه و استمرار ورزش می‌توان آن را برطرف کرد.
کد خبر : 406099
10264497_357.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تغییر سبک زندگی، کم‌تحرکی را به ارمغان آورده است. این کم‌تحرکی منجر به کاهش شادی و نشاط و پدیدار شدن انواع بیکاری در جامعه شده است. همچنین کلاس‌های طولانی‌مدت و مشاغل اداری نیز این کم‌تحرکی را تشدید کرده است.


از همین رو افراد با انجام فعالیت‌های بدنی همچون حضور در کلاس واحد عمومی تربیت‌بدنی دچار گرفتگی عضلات و بدن‌درد می‌شود. برای کاهش این درد دانشجویان باید به انجام ورزش روزانه بپردازند. همچنین استفاده از چای سبز، روغن ماهی، زردچوبه و منیزیم نیز درد ناشی از انجام فعالیت بدنی را کاهش می‌دهد.


چای سبز و آنتی‌اکسیدان


 چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان است و رادیکال‌های آزاد که برای بدن مضر هستند را از بین می‌برد. روزی دو فنجان برای بهره‌مندی از فواید آنتی‌اکسیدان چای سبز کافی است.


روغن ماهی کاهش‌دهنده التهاب ناشی از ورزش


مطالعات نشان می‌دهند که مصرف روغن ماهی (امگا 3)، التهاب پس از ورزش را کاهش می‌دهد. روغن ماهی، درد عضلانی را قبل از آن‌که شروع شود، متوقف می‌کند.


زردچوبه بهبودبخش درد


زردچوبه یک عامل ضدالتهابی قدرتمند است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف یک گرم زردچوبه، 2 بار در روز، اثر ضد درد قوی‌تری نسبت به ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن دارد. این مزیت برای بدن، کنترل مؤثر درد و بهبود آسیب‌های عضلانی است.


منیزیم آرام‌بخش عضلات بدن


منیزیم حساسیت سلول‌های عصبی را افزایش می‌دهد و در آرام کردن عضلات نقش دارد. سطوح پایین منیزیم منجر به تجمع اسیدلاکتیک می‌شود. مواد غذایی مانند: برنج، اسفناج، بادام و بادام‌زمینی حاوی منیزیم هستند. میزان مصرف روزانه آن در حدود 400 تا 420 گرم است.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته