دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 16:35
دبیر اجرایی انتخابات شورایاری‌ها:

کاندیداهای شورایاری در تبلیغات به اماکن عمومی خسارت نزنند

دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: کاندیداهای شورایاری در تبلیغات به اماکن عمومی خسارت نزنند.
کد خبر : 405729

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدحمید طهایی عصر امروز در نشست خبری آخرین وضعیت انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در یک‌هزار و ۷۰۴ شعبه و در ۳۵۲ محله شهر تهران به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال شهروندان تعداد صندوق‌های الکترونیکی بیشتر از صندوق‌های دستی است، گفت: حدود ۸ هزار صندوق در سطح شعب وجود دارد و تعدادی صندوق‌ اضافی هم موجود است تا در صورتی که آمار شرکت‌کنندگان بیشتر شد از این صندوق‌ها استفاده شود.


دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به فرآیند احراز هویت شرکت‌کنندگان گفت: افراد در زمان مراجعه کارت شناسایی خود را ارائه می‌دهند و با استفاده از کد ملی این افراد از طریق سامانه‌ای که به سازمان ثبت احوال متصل است شرایط احراز آنها صورت گرفته و پس از آن تعرفه‌ای به آنها داده می‌شود که نام ۹ نفر از کاندیداها را در صندوقی که به‌صورت آفلاین گذاشته شده انتخابات کنند.


طهایی ادامه داد: با توجه به اتصال دستگاه‌های احراز هویت موجود در حوزه‌های انتخاباتی، امکان ارائه آمار لحظه‌ای از شرکت‌کنندگان وجود دارد ولی نتیجه انتخابات پس از اتمام رأی‌گیری اعلام خواهد شد.


وی در خصوص قانون تبلیغات در انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: قانون تبلیغات مانند تمامی انتخابات‌ها است، کاندیداها حق نصب بنر بزرگ‌تر از سایز ۱۰۰*۷۰ را ندارند و می‌بایست در آن صرفاً به معرفی خود بپردازند و در نصب بنرها و تبلیغاتشان نباید به اماکن عمومی همچون صندوق‌های پستی و دیوارهای ادارات خسارتی وارد کنند.


دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در خصوص آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: آنچه باعث تسریع در روند انتخابات بود خوداظهاری کاندیداها بوده است و از سوی دیگر همه کاندیداها گواهی عدم سوء پیشینه خود را ارائه داده بودند و تأیید آنها بر اساس نظر چهار نهاد انتخاباتی یعنی ثبت احوال، دادگستری، نیروی انتظامی و وزارت کشور بوده است.


طهایی در ارتباط با زمان برگزاری انتخابات نیز گفت: انتخابات در ساعت ۸ صبح روز چهارم مرداد ماه آغاز و به مدت ۸ ساعت ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم با درخواست هیئت اجرایی و تأیید هیئت نظارت در دو بازه دو ساعته در حداکثر ۱۲ ساعت انجام خواهد شد.


وی ادامه داد: پس از اتمام انتخابات صندوق‌ها بر اساس کد رمزی که در اختیار رئیس شعبه است بازگشایی شده و به سایت اصلی منتقل می‌شوند و پس از اتمام زمان انتخابات و پس از چند ساعت امکان اعلام نتایج وجود خواهد داشت.


دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری های شهر تهران با اشاره به این مطلب که تا سه روز بعد از شمارش آرا افراد فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند، در خصوص شعب برگزاری این انتخابات سخن به میان آورد و گفت: همه شعب دوره گذشته به استثنا برخی مناطق که آمار آنها بالا رفته انتخابات در آنها برگزار خواهد شد.


طهایی تصریح کرد: البته اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق بنرهایی که در توسط شهرداری‌های مناطق نصب خواهد شد به اطلاع خواهد رسید و همچنین اطلاعات شعب برگزاری انتخابات در سامانه تلفنی نیز در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.


وی اذعان کرد: در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران صندوق سیاری وجود ندارد ولی قرار است در حدود یک یا دو بیمارستان شعبه اخذ رأی ایجاد شود.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: فرمانداری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته