دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 15:39
نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها:

انتخابات شورایاری‌ها را قطعاً برگزار می‌کنیم

نایب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها گفت: انتخابات شورایاری‌ها را قطعاً در موعد مقرر که جمعه چهارم مرداد سال جاری است، برگزار می‌کنیم.
کد خبر : 405633
1396071909453341712195734.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید آرش حسینی میلانی عصر امروز در نشست خبری آخرین وضعیت انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: انتخابات شورایاری‌ها در مرحله تبلیغات انتخاباتی قرار دارد که در روز جمعه چهارم مرداد ماه این انتخابات در ۳۵۲ محله برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که حدود ۱۲ هزار نفر در این انتخابات شرایط لازم را احراز کردند، از رد صلاحیت ۹۸ نفر پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها خبر داد.


نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها شهر تهران در خصوص ترکیب شغلی شرکت‌کنندگان در این انتخابات افزود: مشاغل ۶۶ درصد از ثبت‌نام کنندگان در سامانه ثبت شده که بر این اساس ۳۳ درصد آنها مربوط به اصناف، ۴ درصد مربوط به خانم‌های خانه‌دار، ۱۰ درصد فعالان حوزه مسکن، ۲ درصد دانشجویان، ۵ درصد وکلا و مشاغل حقوقی، ۱۵ درصد کارمندان دولت، ۵ درصد پزشکان و ۲ درصد کارمندان شهرداری بوده‌اند.


حسینی میلانی در ادامه به تضمین‌های لازم برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: دریافت تضمین‌های مربوط به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها منوط به موافقت جلسه سران سه قوه بود که خوشبختانه این موافقت اخذ شده و توسط رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام خواهد شد.


وی ادامه داد: تنها در ۲ محله انتخابات به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن کاندیداها و تقسیمات مطرح شده در فرمانداری انجام نمی‌شود که تا دو ماه آینده این انتخابات در این مناطق نیز انجام خواهد شد.


نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در خصوص دستورالعمل‌های مربوط به تبلیغات انتخابات شورایاری‌ها گفت: تبلیغات بر اساس دستورالعملی که از سوی ستاد اجرایی ابلاغ شده اجرا خواهد شد و در این خصوص تبلیغات صرفاً می‌بایست در محل‌هایی که توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران تعیین کرده انجام شود و این تبلیغات که در محیط فیزیکی و چه مجازی انجام می‌شود تابع مقررات رسمی کشور خواهد بود.


حسینی میلانی تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده تا در سراهای محلات، محل‌های به هر یک از کاندیداها اختصاص دهند تا تبلیغات خود را به‌صورت عادلانه انجام دهند.


وی در ارتباط با نقش شهرداری تهران در برگزاری انتخابات و موضوع تبلیغات نیز گفت: فعالیت شهرداری تهران تنها به منظور افزایش مشارکت است و بر این اساس در برخی از محله‌ها کلیه کاندیداها را دعوت خواهد کرد تا نسبت به معرفی خود به محل‌های‌شان اقدام کنند.


نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با بیان این‌که در برخی از محله‌ها کاندیدا‌ها خود را در قالب لیست معرفی می‌کنند و این یکی از ویژگی‌های انتخابات شورایاری‌ها های محلی در شهر تهران است از موضوع نظارت در این انتخابات سخن به میان آورده و افزود: نظارت در سه لایه هیئت‌های نظارت، اجرایی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.


حسینی میلانی در ارتباط با بحث‌های مطرح شده در موضوع هزینه های صرف شده در انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته ۶ میلیارد تومان را برای برگزاری این انتخابات مصوب کرده است و در سال ۹۸ نیز بودجه مستقیمی را برای آن در نظر نگرفته است.


وی در خصوص صحبت‌های مطرح شده در ارتباط با حضور ۷۰ یا ۸۰ درصدی احزاب در این انتخابات نیز گفت: در صورتی که ۷۰ درصد از اعضای احزاب در این انتخابات شرکت کرده باشد باید به آنها تبریک گفت، اما آنچه بر اساس آمار و اطلاعات به دست ما رسیده بیانگر آن است که یکی از احزاب توانست ۲۰۰ نفر را برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها تشویق کند.


نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع نظارت بر انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها اذعان کرد: از لحاظ نظارت عالیه، انتخابات زیر نظر فرمانداری است و ما مجوز اصلی را از وزارت کشور دریافت کرده‌ایم.


حسینی میلانی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در سطح عملیاتی، ستاد هماهنگی ناظرانی از سوی فرمانداری حضور خواهد داشت که نظارت بر فرآیند اجرایی این انتخابات را پیگیری خواهند کرد و از سوی دیگر در شورای راهبردی انتخابات شورایاری‌ها معاون سیاسی فرماندار نیز حضور خواهد داشت.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته