دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 12:15
کواکبیان در همدان:

صندوق‌های رأی مانع از دیکتاتوری می‌شود/ با تحریم انتخابات موافق نیستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق‌های رأی مانع از دیکتاتوری می‌شود و به همین دلیل هرگز موافق با تحریم انتخابات نیستیم و مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنیم.
کد خبر : 405623
_MG_1215.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، مصطفی کواکبیان صبح امروز در دوره آموزشی  تشکیلاتی حیات طیبه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در دانشگاه  آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی متشکل از اصلاح طلبان و اصولگرایان است که هر کدام از چند بخش تشکیل می‌شوند.


وی با بیان اینکه چهار جریان اصلی اصولگرا در مجلس حضور دارند، افزود: جامعتین، مؤتلفه، تحول‎‌گرا، پایداری و جریان طرفداران رئیس دولت نهم و دهم طیف اصولگرا را تشکیل می‌دهند.


نماینده مردم تهران در خانه ملت درباره جریان مستقل نیز تصریح کرد: این جریان بیشتر طرفداران دولت هستند که بیشتر اعتدالگرا هستند و حزب اعتدال و توسعه پیشانی آنها هستند.


کواکبیان با بیان اینکه برخی از اصلاح‌طلبان نیز هستند که شرایطی دارند که بنا بر گفته خودشان شرایطشان برآورده نشود در انتخابات شرکت نمی‌کنند، تصریح کرد: برخی از احزاب اصلاح‌طلب  نیز همواره اعتقاد دارند که باید حاضر شوند و لیست ارائه می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه جریان سوم نیز نه اهل تحریم هستیم و نه اهل حتماً ارائه لیست انتخاباتی، ادامه داد: این گروه که من نیز طرفدار آنان هستم؛ اگر افراد صاحب صلاحیت داشته باشند، لیست ارائه می‌دهند و اگر نداشته باشند نیز مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند.


نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه صندوق‌های انتخابات بهترین تشخیص برای رأی و نظر مردم هستند، خاطرنشان کرد: صندوق‌های رأی مانع از دیکتاتوری می‌شود و به همین دلیل هرگز موافق با تحریم انتخابات نیستیم و مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه مردم با هر انتخابی باید گامی به سوی جلو بردارند، گفت: عده‎ای در داخل حاکمیت به ظاهر طرفداری از نظام هستند؛ اما در عمل آب به آسیاب کسانی که به‌دنبال ناامیدی در مردم هستند، می‌ریزند.


کواکبیان با بیان اینکه چند ماه فرصت داریم که موانع انتخابات پرشور را برطرف کنیم، اظهار کرد: مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند و مشخص نیست که دولت بتواند از پس هزینه و پرداخت حقوق کارمندان برآید.


وی با اشاره به اینکه مشارکت بالا در انتخابات نشان داده که مشکلات برطرف می‌شود، تصریح کرد: اگر مشارکت کاهش یابد، نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود؛ بلکه مسائل و موانع بین‌المللی بیشتر می‌شود.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هنوز در داخل برجام مانده‌ و خارج نشده‌ایم ادامه داد: تا زمانی که رهبری، شورای امنیت ملی، مجلس و دولت به اجماع نرسند، تصمیمی اتخاذ نمی‌شود.


وی با اشاره به اینکه تعهدات برجامی خود را کاهش داده‌ایم، تصریح کرد: میزان غنی شدن اورانیوم را افزایش داده‌ایم و اگر اروپا اقدام جدی‌تری نداشته باشد، گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.


کواکبیان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما نفت است، خاطرنشان کرد: نفت در اینستکس نیامده در حالی که مهم‌ترین مسأله ماست و مراودات مالی نیز باید در آن دیده شود.


دبیر حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه درباره برجام نظر احساساتی نداریم، گفت: نظرات ما بر مبنای حفظ منافع ملی است و بر این اساس نیز تصمیم‌گیری می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه از حمایت روحانی پشیمان نیستیم، اما انتقاد داریم اظهار کرد: ما وکیل الدوله نیستیم و انتقاداتی داریم، به طوری که قبل از حوادث دی‌ماه 96 به رئیس جمهور گفتیم که تدابیر خود را آغاز کنند که در غیر این صورت ما هم زیر سؤال می‌رویم.


کواکبیان با بیان اینکه موافق شفافیت در مجلس هستم، افزود: همواره از شفافیت آرای حمایت کرده‌ام اما رأی نیاورد که مخالفان  هم در گروه اصلاح‌طلبان و هم در اصولگرایان  هستند.


وی تصریح کرد: برخی که بیشتر از اصولگرایان هستند، مخالف شفافیت آرا بودند؛ چراکه در حوزه انتخابیه چپ می‌زنند؛ اما در مجلس راست می‌زنند و برخی نیز نگران شورای نگهبان در دوره بعد هستند که در نهایت شفافیت آرا رأی نیاورد.


نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه FATF ربطی به اروپاییان ندارد، ادامه داد: اقدام مالی ویژه برای سیستم بانکی است برای همه کشورهایی که می‌خواهند مراوده مالی داشته باشند وجود دارد که برخی آن را می‌پذیرند.


وی خاطرنشان کرد: 186 کشور این معاهده را پذیرفته‌اند که همه آنها بدبخت و بیچاره نیستند.


کواکبیان با بیان اینکه دولت دهم FATF را پذیرفته و شورای نگهبان نیز تصویب کرده بودt گفت: امروز هم FATF خواهان  تصویب چهار اصل توسط مجلس شده است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و تاکنون نیز رد نشده است.


وی با اشاره به اینکه تصویب نکردن  FATF خودتحریمی  به حساب می‌آیدt اظهار کرد: اگر تصویب نشود هیچی نمی‌شود جز اینکه مشکلات بانکی خود را افزایش می‌دهیم.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از چهار اصل دو اصلش را شورای نگهبان تصویب کرده استt افزود: اینکه سردار سلیمانی را باید تحویل بدهیم، حرف درستی نیست و معنای تروریست را ما تعریف می‌کنیم.


وی درباره تغییر قانون اساسی با اشاره به اینکه هنوز نامه تغییر در قانون اساسی را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم نکرده‌ایم، تصریح کرد: باید به سمت جمهوریت سوم برویم و این به معنای مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه برای حفظ نظام باید تغییراتی ایجاد شود.


نشست سران سه قوه کجای قانون اساسی قرار دارد


کواکبیان با بیان اینکه نشست سران سه قوه کجای قانون اساسی قرار دارد، ادامه داد: اگر مجلس مصوباتی بر خلاف شورای عالی فرهنگی و سیاست‌های کلی نظام  داشته باشد، توسط شورای نگهبان رد می‌شود و مشخص نیست که مجلس چکاره است.


وی با اشاره به اینکه سند 2030 کجا اجرا شده است؟ اظهار کرد: معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در دانشگاه آزاد معاون شده است و هرکس سندی از اجرا دارد، ارائه دهد.


کواکبیان با بیان اینکه از اول مخالف استیضاح رئیس جمهور بودم، افزود: یکی از افراد موافق استیضاح اعلام کرد که رهبری فرمودند صلاح نیست.


وی با اشاره به اینکه اگر دلواپسان داخلی بگذارند و اجماع داخلی صورت گیرد، قیمت دلار کاهش می‌یابد، تصریح کرد: البته ناکارآمدی و ضعف‌های دولت را منکر نیستیم، دولت نمی‌تواند قیمت دلار را پایین‌تر بیاورد و اگر می‌توانست انجام می‌داد و این همه مشکلات را تحمل نمی‌کرد؛ بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که دولت از روی عمد باعث افزایش قیمت دلار شده است.


گام دوم انقلاب هم تنها مختص به دولت نیست


وی با اشاره به اینکه در شرایط سال 96 دوباره از روحانی حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب هم تنها مختص به دولت نیست و جوانگرایی در سایر بخش‌ها نیز باید صورت گیرد.


کواکبیان با بیان اینکه مجلس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد، گفت: کفایت سه دوره برای نمایندگی را نیز تصویب کرده‌ایم که شورای نگهبان تأیید نکرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته