دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 21:23
سفیر سابق ایران در یونسکو:

ترامپ فرصت تاریخی برای ملت ایران است

سفیر سابق ایران در یونسکو گفت: ترامپ نعمت بزرگی می‌شود اگر ما بر اثر این فشارها از اقتصاد نفتی رهایی یابیم.
کد خبر : 404560
_MG_9902.jpg

به گزارش خبرنگارخبرگزاری آنا از همدان، محمدرضا مجیدی عصر امروز در دوره آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: دانشگاه حل مسأله می‌تواند پرچم دار گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری فرمودند باشد.


وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که دانشجویان باید مد نظر داشته باشند تخصص گرایی است اظهار کرد: دانشجویان از اینترنت و بستر فضای مجازی برای  تبیین بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنند.


سفیر سابق ایران در یونسکو چرایی استمرار انقلاب و دلایل پیروزی انقلاب باید توسط دانشجویان مشخص شود افزود: کادر سازی، جریان سازی و شبکه سازی از ارکان مهم توفیق در فرایند گام دوم برای مخاطبان اصلی بیانیه است.


وی با بیان اینکه جای جای بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را چشم امید جامعه و کشور معرفی می‌کند تصریح کرد:  این جوانان باید در بستر خانواده و اجتماع شکل گیرند چرا که با خانواده انقلاب پیروز شد و بی خانواده انقلاب از دست می‌رود.


مجیدی با اشاره به اینکه پس از دو دهه است که غرب با فضای اجتماعی و ماهواره خانواده را نشانه رفته است ادامه داد: خانواده ما را انقلابی کرد  چرا که در آن زمان  همه ارکان اجتماع دست حکومت طاغوت بود.


وی با بیان اینکه امام در شبکه دینی مرجعیت پیام خود راتا اعماق روستاها رسان خاطرنشان کرد: انقلاب در سایر کشورها تنها در شهرها رخ داد مانند فرانسه که پاریس مرکز اصلی انقلاب بود، اما انقلاب ما در روستاها نیز رسوخ کرد و این به دلیل سبک زندگی بود.


سفیر سابق ایران در یونسکو  گفت: غربی‌ها می‌دانند که اگر خانواده را از بین ببرند، انقلاب نیز به خطر می‌افتد بنابراین شبکه‌های مختلف را به رایگان  در اختیار مردم قرار می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه منافقین امروز فقط تولید شبهه می‌کنند که به جان جوانان و خانواده بیفتند اظهار کرد: خانواده باید رسانه را برای اعضا کانالیزه کند و قبل از اینکه فیلترینگ انجام شود اعضای خود را واکسینه نمایند.


مجیدی با بیان اینکه امروز باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم افزود: رها بودن فضای مجازی صحیح نیست حتی در فرانسه که آن را  مهد آزادی می‌دانند قانون سختی در حوزه رسانه وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه ما  با بی هنری قانون منع ماهواره را تصویب می‌کنیم و فرانسه به خوبی در این حوزه ورود کرده و قانون منع ماهواره را تصویب می‌کند تصریح کرد: ما اگر هنر داشته باشیم می‌توانیم از ماهواره و فضای مجازی  در راه حق استفاده کنیم.


سفیر سابق ایران در یونسکو ادامه داد: به عنوان مثال حضرت آقا دو نامه  به جوانان غربی نوشتند و ما جمعی از زبان دانان را جمع کردیم و با اینترنت به گوش جوانان غربی رساندیم.


وی  خاطرنشان کرد: وصیت نامه حضرت امام، نام امام به گرباچف، بیانیه دوم و نامه آقا به جوانان غربی می‌تواند به عنوان یک کتاب در دانشگاه تدریس شود و ساعت‌ها درباره آن به بحث و بررسی پرداخت.


مجیدی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم گام دوم  را با قوت برداریم گفت: دانشجویان و جوانان بنیاد فکری خود را با کتاب‎‌های آثار شهید مطهری به بهترین شکل تقویت کنند چرا که شهید مطهری در آثار خود به شبهاتی که امروز مطرح می‌شود پاسخ داده است.


وی با اشاره به اینکه تولیداتی در علوم انسانی داریم اما در تراز انقلاب اسلامی نیست اظهار کرد: تولیدات فکری موجود است اما آثار موجود بیشتر اقتباسی است و از آثار خارجی نشأتا می‌گیرد.


سفیر سابق ایران در یونسکو  با بیان اینکه دانشگاه حوزه را  نیز مدرک گرا کرد افزود: در حالی که قرار بود حوزه دانشگاه را اسلامی کند اما دانشگاه بر آن تأثیر گذاشت.


وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حوزه فناوری و دانش  پیشران است تصریح کرد: باید مرزها را درنوردیم و با تحقق اقتصاد دانش بنیان، از اقتصاد نفتی نجات یابیم.


مجیدی با اشاره به اینکه ترامپ نعمت بزرگی می‌شود اگر ما بر اثر این فشارها از اقتصاد نفتی رهایی یابیم ادامه داد: ایالات متحده 14 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند و کسی سراغ آن را نمی‌گیرد چرا که مردم به دنبال کار و پرداخت مالیات هستند اما ما همواره دنبال پول نفت خود می‌رویم.


وی با بیان اینکه نروژ و بریتانیا از ما نفت بیشتری دارد خاطرنشان کرد: امروز فرصت تاریخی است تا اقتصاد از نفت رهایی یابد و این منابع  برای آیندگان بماند و از سایر انرژی‌ها استفاده کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته