دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1398 - 12:05
از سوی نشر آموت؛

کتاب «علم و تبعیض جنسیتی» منتشر شد

چاپ نخست کتاب «علم و تبعیض جنسیتی» از سوی انتشارات آموت منتشر شد.
کد خبر : 405506
55917205-83f5-4b0e-ba39-cf87088ca7fb.jpg

 


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «علم و تبعیض جنسیتی» اثر «اِوِلین رید» با ترجمه «ایرنا محی‌الدین بناب» از سوی انتشارات آموت وارد بازار کتاب شد.


انتظار می‌رود که علم به‌طور کامل عینی و به دور از سوگیری باشد، اما چنین چیزی آرمان است، نه واقعیت. در مقالات این مجموعه نشان داده می‌شود که چگونه نفوذ نظرات شبه‌علمی واقعیت‌ها را تحریف و حقایق را پنهان می‌کند. در حالی که درباره تبعیض نژادی بسیار نوشته شده است، با این همه علوم‌‌زیستی و اجتماعی علی‌رغم تلاش حامیان جنبش آزادی زنان، هم‌چنان در قالبی جنسیت‌گرا حرکت می‌کنند.


در این کتاب مقالاتی با سرفصل‌های «نخستی‌شناسی و پیش‌داوری»، «زیست‌شناسی اجتماعی و شبه‌علم»، «پاسخی به کتاب میمون برهنه درباره پرخاشگری»، «مردان در گروه‌های زن‌ستیز»، «انسان‌شناسی و فمینیسم»، «چالش‌های مادرسالاری»، «درک نادرست از ساختارهای ابتدایی خویشاوندی» و «تکامل‌گرایی و ضد تکامل‌گرایی» آمده است.


«اِوِلین رید» کتاب‌ها و مقالات متعددی درباره چگونگی آغاز ستم به زنان و مبارزه زنان برای رهایی نوشته است. از پرمخاطب‌ترین آثار او می‌توان به «انسان در عصر توحش»، «تکامل زن» و «آرایش، مد و بهره‌کشی از زنان» اشاره کرد.


چاپ نخست کتاب «علم و تبعیض جنسیتی» با ترجمه ایرنا محی‌الدین بناب از سوی نشر آموت در ۲۸۰ صفحه با قیمت 33 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب کتابخوانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته