دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1398 - 14:02

چرا معروف همراه تیم ملی به ایران نیامد؟

سرپرست تیم ملی والیبال گفت: معروف از مرخصی 6 روزه‌اش استفاده کرد و به محض شروع تمرینات که یک هفته دیگر است خودش را می‌رساند.
کد خبر : 405186

امیر خوش‌خبر در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از حضور در ایران با تیم ملی والیبال درباره عملکرد ملی‌پوشان در لیگ ملت‌های والیبال گفت: اگر بخواهیم در مجموع عملکرد تیم ملی والیبال را در لیگ ملت‌ها ارزیابی کنیم، خوشبختانه ملی‌پوشان کارنامه درخشانی به جای گذاشتند. ما در رقابت‌های لیگ ملت‌ها تنها پنج باخت مقابل روسیه، لهستان، آمریکا، برزیل و فرانسه داشتیم. بنابراین با توجه به بردهایی که به دست آوردیم، عملکرد ملی‌پوشان بسیار درخشان بود.


وی ادامه داد: بعد از رقابت‌های لیگ ملت‌ها انتقادهایی هم به تیم ملی مبنی بر اینکه چرا از بازیکنان جوان استفاده نمی‌کند، شده بود. این مسئله در حوزه اختیار من نیست که بخواهم آن را تحلیل کنم و کارشناسان والیبال باید در موردش نظر بدهند. اگر واقعاً تصمیم بر این است که بازیکنان باتجربه کنار گذاشته شوند و به بازیکنان جوان میدان داده شود، این تصمیمی است که باید از سوی فدراسیون گرفته شود اما در مجموع به نظرم با توجه به عملکرد خوب ملی‌پوشان نباید چنین انتقادهایی مطرح شود.


سرپرست تیم ملی والیبال اظهار کرد: به گفته برگزارکنندگان رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و همچنین شخص دوم فدراسیون جهانی والیبال، یکی از زیباترین بازی‌های این مسابقات، رقابت ایران با برزیل بود. در این مسابقه با اینکه ملی‌پوشان دو ست عقب بودند اما در ست سوم و چهارم اوج زیبایی والیبال را به نمایش گذاشتند و توانستند این بازی را به نتیجه تساوی برسانند. اگر در ست پنجم اشتباهات داوری نبود و آن اتفاقات رقم نمی‌خورد، به‌طور حتم ستی که ایران 8 بر 5 جلو بود، در نهایت به نفع ما تمام می‌شد و ایران به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کرد و جزء چهار تیم برتر قرار می‌گرفت.


خوش‌خبر در ادامه درباره برنامه تیم ملی والیبال برای انتخابی المپیک گفت: ما مهم‌ترین مسابقه را پیش رو داریم و آن هم رقابت‌های گزینشی سهمیه المپیک است. با توجه به عملکرد خوب ملی‌پوشان همه انتظار دارند که والیبال به المپیک برسد و سهمیه را کسب کند. امیدوارم در این مدت زمان محدود، بازیکنان خیلی خوب ریکاوری شوند و بتوانند با همان انگیزه که در لیگ ملت‌ها داشتند، در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی روسیه حاضر شوند.


وی گفت: تمرینات ما از هفته آینده آغاز می‌شود و قبل از رقابت‌های انتخابی هم یک بازی تدارکاتی با لهستان خواهیم داشت. امیدوارم که همه شرایط مهیا شود و ملی‌پوشان ما بتوانند نتایج خوبی در این رقابت‌ها به دست بیاورند. والیبال رشته‌ای است که همه از آن توقع دارند و ما باید مانند 2016 سهمیه المپیک را کسب کنیم. تیم ملی شایستگی کسب سهمیه المپیک را دارد و همه ما امیدوار هستیم با توجه به عملکرد خوب ملی‌پوشان در لیگ ملت‌ها، این اتفاق برای ما رقم بخورد.


سرپرست تیم ملی والیبال همچنین در پایان به عدم حضور سعید معروف همراه با تیم ملی اشاره کرد و گفت: معروف 6 روز مرخصی داشت و تصمیم گرفت که از این مرخصی‌ها استفاده کند و چند روزی را بعد از رقابت‌های پرفشار لیگ ملت‌ها استراحت کند، به همین خاطر همراه ما به ایران نیامد. او یکی از حرفه‌ای‌ترین و منظم‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران است و هر زمان که تمرینات شروع شده، خودش را رسانده و هیچ وقت غیبت نداشته است. در این شرایط هم او و هم دیگر بازیکنان 6 روز مرخصی داشتند که می‌توانستند از آن استفاده کنند، بنابراین عدم حضور او همراه تیم ملی دلیل خاصی نداشته است.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته