دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1398 - 09:21
اختصاصی آنا/

احتمال ورود «سید جواد ابطحی» به کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس

برخی رایزنی‌ها از جایگزینی سید جواد ابطحی به جای مرحوم صفاری‌نطنزی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر می‌دهد.
کد خبر : 405108

سید جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به درخواستش از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر تغییر کمیسیون اظهار کرد: برای رفتن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تقاضا داده‌ام، اما متأسفانه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با آن موافقت نمی‌کند.


وی با بیان اینکه رئیس کمیسیون موظف است طبق قانون عمل کند، تصریح کرد: هیئت رئیسه هم در جریان این درخواست قرار گرفته و کارهای اداری آن هم انجام شده، اما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون آموزش باید با این خواسته موافقت کنند تا این امر صورت گیرد.


به گزارش آنا، پس از درگذشت مرحوم صفاری‌نطنزی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یک نماینده می‌تواند در این کمیسیون جایگزین شود.


نقوی‌حسینی در این باره به خبرنگار آنا گفت: سقف تعداد اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طبق آیین‌نامه داخلی مجلس 23 نفر است که یک نماینده می‌تواند جایگزین شود.


به گفته وی در حال حاضر نمایندگان زیادی از کمیسیون‌های مختلف تقاضای خود را برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی ارائه داده‌اند.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون در این زمینه تصمیم‌گیری نمی‌کند، تصریح کرد: روش اینگونه است که ابتدا افراد باید برای خروج از کمیسیون مربوطه خود، رأی آن کمیسیون را بگیرند و برای ورود آنان به کمیسیون‌های دیگر، رأی رؤسای شعب افتراق، الزامی است.


وی خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع مجالس، شعب افتراق تشکیل می‌شود که عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف را ساماندهی می‌کند و در شرایط فعلی هم اینها باید برای جایگزینی مرحوم صفاری‌نطنزی در کمیسیون امنیت ملی تصمیم‌گیری کنند.


انتهای پیام/4034/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته