دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 08:15
جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با آنا:

نفتکش ایرانی به‌زودی آزاد می‌شود/ کار انگلیسی‌ها غیرقانونی بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به دنیا ثابت کردیم اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی حقوقی نبود و به‌زودی آزاد می‌شود.
کد خبر : 404484

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به توقیف کشتی نفتی ایران توسط انگلیس در آب‌های جبل‌الطارق اظهار کرد: پس از رفتار خلاف قانون انگلیسی‌ها در توقیف نفتکش ایرانی، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی مواضع خوبی را اتخاذ کردند و پیگیری‌های خوبی در حوزه حقوقی و دیپلماتیک داشتیم.


وی با بیان اینکه اقدامات مؤثر دیپلماتیک سبب شد تا خدمه کشتی همگی آزاد شوند، افزود: صحبت‌های جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس نوعی عقب‌نشینی از مواضع دولت انگلیس بود.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنیا اثبات کرد که این اقدام انگلیس حقوقی نبود و این مصداق یک بام و دو هوا در قوانین بین‌المللی است.


جمالی‌نوبندگانی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که انگلیس کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس را حق خود می‌داند، حق جمهوری اسلامی ایران هم کشتیرانی آزاد در آب‌های بین‌المللی است.


وی گفت: این رفتار انگلیس مطابق قانون نبود به نحوی که نخست‌وزیر پیشین سوئد هم اعلام کرد که مگر ایران جزو اتحادیه اروپاست که بخواهد تحریم‌های این اتحادیه علیه سوریه را اعمال کند؛ بنابراین کار قلدرمأبانه و غیرحقوقی است و آنها پیام ایران را دریافت کردند و در آینده نزدیک احتمال می‌دهیم نفتکش ایرانی آزاد شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حاجی باباعلی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
۰
ترهم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان نه اینکه انگلیس پلنگ است انگلیس روباهی مکاراست که برای رسیدن به مقصود ازهرحربه استفاده میکندپس با قدرت توی دهان روباه مکار بزنیدبطوری تمام دندانهاش خردشوند
هلدینگ شایسته