دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 18:08
شهردار منطقه یک تهران:

یکی از رستوران‌های غیرمجاز در شمال تهران تخریب شد

شهردار منطقه یک تهران گفت: رستوران غیرمجاز در محدوده گردنه قوچک و حریم شهرداری منطقه یک با حضور نیروهای شهرداری و انتظامی تخریب شد.
کد خبر : 405057
0073.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، سیدحمید موسوی از تخریب رستوران‌های غیرمجاز در محدوده گردنه قوچک و حریم شهرداری منطقه یک با حضور نیروهای شهرداری و انتظامی خبر داد و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ حریم و ارتفاعات بالای یک‌هزار و 800 متر و طبق تبصره ذیل ماده دوم قانون منع گسترش شهر تهران که هر گونه ساخت‌و‌ساز در حریم را ممنوع دانسته،  به حسب دستور مقام قضائی و به‌منظور اجرای رأی کمیسیون ماده 100 مبنی بر قلع و قمع  ساخت‌‍و‌ساز در حریم شهر تهران، عملیات تخریب  رستوران مرشد در محدوده گردنه قوچک انجام شد.


وی گفت: ساختمان غیرمجاز مذکور به مساحت بالغ بر  یک‌هزار و 500 متر مربع فضای ساختمانی، در سال‌های گذشته توسعه یافته و اخیراً تغییر کاربری به رستوران داده و فعالیت آن نیز غیرمجاز بود که با اقدام لازم عملیات تخریب انجام شد.


شهردار منطقه یک عنوان کرد: کلیه ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حریم و ارتفاعات شمال تهران، مصداق تجاوز به حقوق شهر و نادیده انگاشتن قوانین است، از این رو مدیریت شهری با مشارکت نیروهای اجرایی و انتظامی نسبت به تخریب ساخت‌و‌سازها در نقاط مذکور مبادرت می‌ورزد.


موسوی با اشاره به اینکه با طی مسیر قانونی هرگونه ساخت‌و‌ساز متناسب با کاربری و طرح توسعه گردشگری و اخذ مجوزهای لازم قابل انجام خواهد بود گفت: حریم و ارتفاعات شمال تهران کاملاً دارای هویت بوده و براساس تأکیدات شفاف قوانین باید از این سرمایه‌های طبیعی حفاظت کرد. از این رو تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های چندوجهی از جمله تبدیل حریم و ارتفاعات به فضاهای عمومی و گردشگری از دست‌اندازی برخی افراد به حقوق عمومی و شهروندان جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته