دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افشار: به خاطر ساختن گاندو، من را تحریم کنید نه صداوسیما را!

کارگردان سریال گاندو درباره شائبه تحریم مالی سازمان صداوسیما توسط دولت گفت: به خاطر ساختن گاندو مرا تحریم کنید نه صداوسیما را!
کد خبر : 405047
_ALI8281.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،آیین تقدیر از عوامل و بازیگران سریال تلویزیونی گاندو عصر امروز در باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد.


در این نشست، مجتبی امینی تهیه‌کننده، جواد افشار کارگردان، مصطفی سلطانی مجری طرح و آرش قادری نویسنده سریال حضور داشتند. از جمع بازیگران این سریال نیز وحید رهبانی، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، خسرو شهراز و علی افشار نیز در مراسم حاضر بودند.


دکتر حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای نظارت بر صدا و سیما، محسن یزدی قائم مقام شبکه سه سیما و حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی نیز به همراه جمعی از اهالی رسانه و فعالان فرهنگی از دیگر مهمانان حاضر در این جلسه بودند.


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


در ابتدای نشست، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم پشت تریبون آمد و ضمن خوش‌آمدگویی به حضار جلسه گفت: یک اثر هنری با تکیه بر جذابیت‌های خود می‌تواند یک راوی قابل اعتماد در وقایع تاریخی باشد و این خود رسالت هنر است. گاندو توانست به موقع و به هنگام چهره‌ای واقعی از واقعه‌ای تاریخی ارائه دهد، آن هم پیش از آن که دستگاه‌های رسانه‌ای جهان غرب این اتفاقات را به دلخواه خود به تصویر بکشند.


مجید قلی‌زاده افزود: تولید و پخش سریال گاندو به موقع بود و توانست اقدامات پیچیده  دشمن را به زبان هنر بیان کند؛ آن هم در دورانی که عده‌ای می‌کوشند  چهره  استکبار را بزک کنند این هنر بزرگی است. در شرایطی که هم سینما و هم تلویزیون ما سرشار از فیلم‌های فانتزی است،گاندو یک سریال آوانگارد است که با مخاطبش حرف دارد و واقعیت‌ها را با مخاطب مطرح می‌کند؛ این همان هنر رسالت محور است.


عضو شورای نظارت بر صدا و سیما : هیچ جریان و حزبی نمی‌تواند گاندو را بایکوت کند


تهیه‌کننده سریال گاندو دیگر سخنران این نشست بود. مجتبی امینی گفت: از همه دست اندرکاران این مراسم تشکر ویژه‌ای دارم. واقعیت این است که عوامل گاندو نیازی به تقدیر ندارند چون جواب  کار خودشان را با محبت‌ مردم گرفته‌اند. لطفی که مردم در این چهل و چند روز به ما داشته‌اند ستودنی است، به گونه‌ای که برخی از بازیگران این مجموعه می‌گویند که به خاطر اظهار لطف مردم حتی دیگر تردد در خیابان برای ما سخت شده است.درست است که برخی در دولت با مواضع و اظهارنظرهایشان خستگی را به تن بازیگران و عوامل این سریال گذاشتند، اما لطف و علاقه مردم پاسخ واقعی زحمات ما بود.


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


وی اظهار کرد: جا دارد از مدیر شبکه سه سیما تشکر کنم. اگر صبر و تحمل آقای علی فروغی نبود، این سریال هیچ‌گاه پخش نمی‌شد. ما به واقع یک ماه در جنگ بودیم. آن قدر که در یک ماهی که سریال پخش می شد اذیت شدم در زمان تولید آن اذیت نشدم؛ چون واقعا از هر طرف روی ما فشار بود.


امینی افزود: پیام سریال گاندو مثل همان نیروهایی که چهل سال در گمنامی برای اقتدار نظام و مملکت و ناموس این کشور جانفشانی کردند، غریب و گمنام مانده است. از آقای علی عسکری هم که در برابر این همه فشار سکوت کردند و گذاشتند سریال پخش شود تشکر می‌کنم؛ هرچند این فشارها در نهایت باعث شد جلوی بازپخش این سریال گرفته شود. خلوص نیت و تلاش جواد افشار ستودنی است که پای این کار ایستاد. همچنین باید از آرش قادری سپاسگزار باشم که سه سال از عمرش را سر این کار گذاشت. همینطور باید از همه بازیگران سریال یاد کنم که همگی عالی بودند.


وی عنوان کرد: لبخندی را چند روز پبش روی لب «محمد» واقعی داستان گاندو دیدم، خستگی را از تن من درآورد. از او که از نزدیک درگیر این پرونده بود و جزء به جزء آن را با ما مرور کرد صمیمانه سپاسگزار هستم.


امینی در ادامه و با کمک جواد افشار چند دیالوگ و سکانس ماندگار سریال را مرور کرد که با تشویق حاضران همراه شد.


حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی با اشاره به این که در قرآن کریم و در سوره مائده اصل نفوذ به صراحت بیان شده است گفت:«گاندو» گرد غرور را از تن کسانی که فکر می‌کردند گنده هستند،تکاند. این سریال جهاد اکبر را که جوانان عامل اصلی آن هستند در عرصه عمل نشان داد. جوانانی که مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند.


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


وی خطاب به گارگردان و عوامل سریال گاندو گفت: دلتان شور نزند! مردم و به ویژه بچه های انقلاب با تمام وجود پشت شما هستند. ابلاغ و دستورالعمل و دستور نمی‌تواند مانع از صلابت حرکت شما شود. پیام گاندو خطاب کسانی است که به دشمن اعتماد دارند. من به نمایندگی از مردم عزیز از همه شما تشکر می‌کنم.


کارگردان سریال گاندو هم با اشاره به این که در هیاهوی منتقدان و اظهارات برخی سیاستمداران از ابعاد هنری سریال گاندو غفلت شد گفت: اگر به گاندو از این زاویه نگاه کنیم، حداقل برای خودم تجربه جدیدی در سریال‌سازی و یک پدیده نو بود.در کشور ما هم کارهای قابل اعتنا در ژانر ضدجاسوسی انگشت‌شمار بود.


جواد افشار اظهار کرد:این کار به لحاظ پروداکشن بسیار پیچیده بود که خدا را شکر باتلاش عوامل و فراهم آمدن شرایط به ثمر رسید. کار بسیار سختی بود. ما در هر قسمت از این سریال بالای پانصد پلان داشتیم که مونتاژ و صداگذاری آنها واقعاً طاقت‌فرسا بود. کسانی که در این حوزه سررشته دارند می‌دانند که سختی این کار چقدر است. 


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


وی افزود:در دو روز گذشته درباره موضوع تحریم مالی صدا و سیما مباحثی مطرح شد که من واقعاً متأسف شدم. اگر قرار است کسی را تحریم کنید گروه سازنده گاندو را تحریم کنید نه دیگران را. ما حاضریم محاکمه و مجازات بشویم و راضی نیستیم که سازمان صداوسیما و همکاران ما اذیت شوند.به نظر من این هم یکی از ترفندهای نفوذ است تا به وسیله آن ما را در مقابل مردم قرار دهند در حالی که ما بخشی از همین مردم هستیم.با ید بگویم صداوسیما به اندازه کافی از خارج تحریم شده و دیگر نیاز نیست از داخل هم تحریم شود. من به سهم خودم حاضرم به خاطر ساختن سریال گاندو تا آخر عمر در خانه بنشینم و تحریم شوم اما همکارانم در خانواده بزرگ سازمان صدا و سیما اذیت نشوند.


این اظهارنظر افشار با تشویق حضار همراه شد. در ادامه، علیرام نورایی یکی دیگر از بازیگران این سریال نیز در یک پیام تصویری ضبط شده، از برگزاری این مراسم تشکر کرده و از این که به خاطر مشغله کاری امکان حضور در آن را نداشت عذرخواهی کرد.


گزارش تصویری مراسم تقدیر از عوامل سریال تلویزیونی گاندو


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی دیگر سخنران آیین تقدیر از سازندگان سریال تلویزیونی گاندو بود. وی با تأکید بر این که گاندو یک نقطه عطف در سریال‌سازی بود گفت: تولید این سریال یک پارادایم جدید خلق کرد که هیچ فرد یا جریانی نمی‌تواند مانع از پیشروی آن شود.


دکتر حمیدرضا مقدم‌فر اظهار کرد: چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، سرشار از سوژه‌های دست نخورده‌ای است که با ساختن آنها در قالب فیلم و سریال می‌توان آگاهی جامعه را افزایش داد. ماجرای اشغال لانه جاسوسی آمریکا، رویدادهای دفاع‌ مقدس و 17 هزار شهید ترور در کنار ده‌ها ماجرای دیگر، هرکدامشان یک سوژه برای تولید فیلم‌ها و سریا‌ل‌های فاخر است. دفاع مقدس یک معجزه بود که هنوز نتوانسته‌ایم به درستی در یک سریال آن را نشان دهیم.


وی با بیان خاطره‌ای از سال 1359 و شهادت یکی از شهروندان بی‌گناه به دست نیروهای منافقین گفت: این مقاطع تاریخی در پس از انقلاب نیاز به مرور در قالبی هنرمندانه دارد.


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


مقدم‌فر سریال «گاندو» را تصویرگر بخش کوچکی از اقتدار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دانست و افزود:این سریال بدون تکیه بر داستان‌های عاشقانه و دختر و پسری که این روزها رایج است توانست برای مخاطبان جذابیت ایجاد کند و یک اثر حرفه‌ای با بهترین ساختار فنی بود. البته حتماً کارگردان و تهیه‌کننده به من حق می‌دهند که این را بگویم که هر کار خوبی در هر سطحی باز هم بدون اشکال نیست.امیدوارم در فصل‌های بعدی این اشکالات هم رفع شود.


مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران با انتقاد از عدم تحمل برخی مسئولان دولتی در مواجهه با محتوایی این سریال گفت: برخی‌ می‌گویند این سریال هجمه به اقدامات دولت در عرصه دیپلماتیک است یا این که دوگانگی در سطوح تصمیم گیری نظام را القا می‌کند.اصلاً این طور نیست. طبیعی است که نگاه امنیت‌محور نیروهای امنیتی با نگاه دیپلمات‌های ما متفاوت باشد و در برخی نقاط این دو نگرش با هم تلاقی داشته باشد. گاندو، این دو نگرش را نشان داد و این بد نیست. مهم این است که وقتی مأمور بلندپایه امنیتی در جلسه‌ای با حضور مدیران وزارت خارجه ابعاد یک پرونده مخوف جاسوسی را بازگو می‌کند، همه افراد حاضر در آن جلسه با او همراهی می‌کنند و این در سریال هم نشان داده شد.


وی افزود: خیلی نمی‌خواهم مسائل را باز کنم، اما اگر شاهد بدی یا ایراد هستیم مربوط به سریال نیست؛ گاندو یک آیینه بود که ایرادات را نشان می‌داد و نباید آیینه را بشکنیم. همین اعتراضات به محتوای سریال است که دوگانگی ایجاد می‌کند و نه خود سریال.


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


وحید رهبانی بازیگر نقش محمد که به دعوت مجری و به نمایندگی از بازیگران سریال گاندو پشت تریبون آمده بود در سخنان کوتاهی تنها ابیات زیر را از مثنوی مولوی خواند:


ما در این انبار گندم می‌‌کنیم / گندم جمع آمده گم می‌‌کنیم‌‌


می‌‌نیندیشیم آخر ما به هوش / کین خلل در گندم است از مکر موش‌‌


موش تا انبار ما حفره زده ست/ وز فنش انبار ما ویران شده ست‌‌


اول ای جان دفع شر موش کن / وانگهان در جمع گندم جوش کن‌‌


گر نه موشی دزد در انبار ماست /گندم اعمال چل ساله کجاست‌‌


مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو


 در پایان این مراسم از عوامل سازنده سریال گاندو با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سادات فرجی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
۰
سلام من ازتمام دست اندرکاران سریال گاندو تشکرمیکنم به خائنین ووابستگانشان حتی دولتیها می گویم رسوایی شما خیلی قبل برای مردم داره باحرفها وعملهاتون نشون داده میشه خیلی دست وپانزنید بااین کارهاتون بیشتر خودتون رومعرفی میکنید که حامی مردمید یا جاسوسان وخائنین توصیه میکنم خط خودتون رو زودتر جدا کنید ونفرت خودتون روهرچند ظاهری به خائنین هرچند از بستگانتون باشه نشون بدید
نه به ماهواره ولی چی ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶
۰
بیچاره ما که هیچ تفریحی نداریم جز تلویزیون
حالا با این تحریمهای خارجی و داخلی چی چی ببینیم
مردیم از فیلمای تکراری ایرانی و خارجی همه قدیمی و کلاسیک
م .پورمناف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
۰
جسارتا من از طرف خودم بايد عرض كنم كه ،از بيشتر سريالهاي شبكه هاي سيما و تكرار فيلمها ديكر رغبتي نداشتم كه كانالهاي داخلي را نكاه كنم بجز اخبار و شبكه ورزش ،باتوجه باينكه در محيطي كار ميكنم كه جوانان دانشجو بسياري در حال اموزش تخصص ميباشند از همسايگان ،افوام گرفته تا اكثر جوانان زير سن سي سال چنان رغبتي نشان ميدادن از ديدن سريال كاندو كه احساس ميشد دوباره هنر و بيان حقايق و زحمات دلاور مرداني كه بي ادعا و در غالب سربازان امام زمان و جان بركف هنوز هوشيارانه سنگر را حفظ تا من و شما بتوانيم در ارامش از نفوذ و تعدي جاسوسان و خود فروختگان در امان باشيم ،براي هر شخص و در هر لباس و مقام كه براي اين اب و خاك دلسوزانه زحمت ميكشند و نميكذارند كه شرمنده شهدا و خانواده هايشان شويم ارزوي بهترينها را دارم يا علي مدد❤️?????
هلدینگ شایسته