دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 17:48
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب آشنایی با نرم‌افزار اپتی‌گریتینگ به چاپ رسید

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در ترجمه و نگارش کتاب آشنایی با نرم‌افزار اپتی‌گریتینگ مشارکت کرد.
کد خبر : 405046
IMG_1142.JPG

امیرحسین زائری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شاهین‌شهر، درباره مشارکت در ترجمه و نگارش کتاب آشنایی با نرم‌افزار اپتی‌گریتینگ اظهار کرد: شرکت optiwave در زمینه توسعه ابزارهای طراحی، شبیه‌سازی و بهینه‌سازی اجزا، لینک‌ها، سیستم‌ها و شبکه در حوزه نانو تکنولوژی فوتونیکی، اپتوالکترونیک و شبکه‌های نوری پیشتاز است.


وی افزود: معروف‌ترین نرم‌افزار ارائه‌شده توسط این شرکت، نرم‌افزار اپتی‌گریتینگ است که از تئوری مود کوپل شده برای مدل‌کردن نور استفاده و امکان آنالیز توری‌ها را فراهم می‌کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با بیان اهمیت توری‌ها برای بسیاری از پژوهشگران تصریح کرد: عملکرد بسیاری از سنسورها و تجهیزات مخابرات نوری بر اساس توری‌های نوری مانند سنسورهای فشار و دما، جبران‌کننده‌های پاشندگی و پایدارکننده لیزر است.


وی اضافه کرد: نرم‌افزار اپتی‌گریتینگ امکانات مختلفی را برای آنالیز و طراحی توری‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


زائری به طراحی فیلتر توری براگ فیبری اشاره و تأکید کرد: به‌عنوان مثال در این طراحی نیاز به تنظیم شکل توری، طول، آپایش، مدولاسیون ضریب شکست و چرپ است که اپتی‌گریتینگ علاوه بر فراهم‌کردن این امکان برای کاربر، شبیه‌سازی و مشاهده نتایج را نیز میسر می‌کند.


وی افزود: کتاب نگارش ترجمه فصل‌های اصلی از نوشتار آموزشی ارائه‌شده توسط شرکت اپتی‌ویو بوده و در قسمت‌هایی از متن نیز نوشته‌هایی با هدف واضح‌ترشدن مطالب گنجانده شده است.


عضو هیئت علمی واحد شاهین‌شهر بیان کرد: این کتاب با مشارکت آیدا اسماعیلیان نگارش شده و به مناسبت پایان نگارش کتاب در آستانه سالگرد شهید محسن حججی به این شهید بزرگوار و تمام شهیدان مدافع حرم تقدیم شده است.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته