دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 39

تفسیرشناسی؛ کتابی در باب قواعد و آداب تفسیر

تفسیرشناسی نوشته سید محمود طیب‌حسینی، علی خراسانی، محمد اکبری‌کارمزدی و علی مدبر، از تازه‌های حوزه نشر است که در قالب مقاله، قواعد و شرایط تفسیر را تشریح می‌کند.
کد خبر : 305803

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تفسیرشناسی که حاصل سال‌ها تجربه، تدریس و تحقیق در زمینه تفسیرپژوهی است، منبعی به شمار می‌رود که در قالب مقالات دایرةالمعارفی، به صورت جامع و مستند قواعد و آداب تفسیر را توضیح می‌دهد.


این کتاب با تشریح قواعد تفسیری، به مخاطبان خود که عمدتاً طلبه‌های جوان و دانشجویان علوم صرف و نحو، علوم بلاغی، فقه و کلام و علاقه‌مندان به مطالعات قرآنی هستند، لزوم آشنایی با علوم صرف و نحو، علوم بلاغی، فقه و کلام را یادآوری می‌کند.


از دیگر مباحثی که در این کتاب به آن توجه شده، ابزارهای تفسیر مقاله و تاریخ تفسیر است که جنبه آموزشی این کتاب را بیشتر نشان می‌دهد.


اگر بخواهیم به ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این کتاب اشاره کنیم، باید به تفسیر بلاغی، بیانی، علمی آن بپردازیم که به عنوان روش‌های تفسیری این کتاب با گرایش‌های اجتماعی، تطبیقی، فقهی، کلامی، فلسفی، عرفانی، واعظانه، تربیتی به چاپ رسیده است.


در این کتاب به تفسیر، تفاوت تفسیر با تأویل و ضرورت و اهمیت آن پرداخته شده و از آنجا که تألیف گروهی از استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی و حاصل سال‌ها تجربه، تدریج و تحقیق در زمینه تفسیرپژوهی است، مطالعه آن برای محققان و دانشجویان مطالعات علوم قرآنی مفید خواهد بود.


تفسیرشناسی سید محمود طیب‌حسینی، علی خراسانی، محمد اکبری‌کارمزدی و علی مدبر(اسلامی) در قالب 616 صفحه به قیمت 50 هزار تومان از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به فروش رسیده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته