دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نامجومطلق در گفتگو با آنا:

استراماچونی برای موفقیت نیاز به ستاره دارد

پیشکسوت تیم استقلال گفت: در تیم استراماچونی بازیکنان شاخص و ستاره حضور دارند و او باید از چنین بازیکنانی استفاده کند.
کد خبر : 404906
IMG-20190714-WA0009.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال در شرایطی آندره‌آ استراماچونی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده که برخی از پیشکسوتان این باشگاه معتقدند او در یارگیری موفق نبوده و با جدایی بیش از 16 بازیکن تیم، احتمال موفقیت استقلال در لیگ برتر کم است.


مجید نامجومطلق در خصوص انتقاد به یارگیری تیم استقلال در رقابت‌های این فصل به خبرنگار ورزشی آنا گفت: به نظرم استقلال بازیکنان زیادی ازدست‌داده و تیمش از ستاره خالی شده است. تیمی که همیشه مملو از چندین ستاره بود، حالا بدون بازیکن شاخص می‌خواهد رقابت‌های این فصل را شروع کند.


وی ادامه داد: خاصیت تیم‌های پرطرفدار، ستاره‌دار بودن است. زمانی که من بازی می‌کردم استقلال ملی‌پوشان زیادی داشت و البته الان با توجه به تغییر شرایط فوتبال ایران که باعث شده تیم‌های متمول شرایط بهتری داشته باشند، تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس ملی‌پوشان کمی دارند ولی بازهم باید در این تیم‌ها، بازیکنان شاخص حضور داشته باشند و در تیم استقلال این مورد دیده نمی‌شود.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: ستارگان به هواداران دلگرمی می‌دهند و بازیکنان جوانی که الان در استقلال هستند می‌توانند در آینده و در کوران مسابقات تبدیل به بازیکنان ارزشمندی شوند اما هواداران صبور نیستند و نمی‌توانند شاهد این باشند که تیم‌شان در کسب نتیجه موفق نیست. در گذشته با این روش کار انجام می‌شد که بازیکنان ستاره در تیم حضور داشتند و چندین بازیکن جوان در کنار این بازیکنان شاخص پیشرفت می‌کردند و تبدیل به بازیکنان توانمندی می‌شدند.


وی تأکید کرد: البته من قصد ندارم استقلال را تضعیف کنم. موفقیت این تیم باعث خوشحالی تمامی هواداران و بازیکنان قدیمی این تیم می‌شود. این امید را دارم تا بازیکنان جوان در کوتاه‌ترین زمان تبدیل به بازیکنان شاخصی شوند ولی با توجه به اینکه هواداران تحمل نمی‌کنند که تیم‌شان در کسب نتیجه شروع خوبی نداشته باشد، کار بازیکنان جوان استقلال برای تبدیل شدن به بازیکن باارزش کمی سخت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم.


نامجومطلق در خصوص اینکه استقلال اگر نتواند در کسب نتیجه موفق باشد احتمال دارد استراماچونی برف تهران را نبیند، اظهار کرد: اگر بخواهیم استقلال را در مقایسه با سال گذشته بسنجیم، وینفرد شفر با حضور در برنامه‌های تلویزیونی تمرینات را دیر شروع کرد، در نتیجه استقلال در کسب نتیجه در هفته‌های ابتدایی ناموفق بود ولی استراماچونی تمرینات را به‌موقع شروع کرده و در حال حاضر تیم دوران بدن‌سازی را با موفقیت پشت سر گذاشته و برنامه‌های تمرینی تاکتیکی آغاز شده است. این موضوع می‌تواند باعث هماهنگی زودتر بازیکنان تیم شود.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: در خصوص اینکه استراماچونی پیش‌ازاین در تیم‌هایی که حضور نداشته موفق نبوده، به اعتقاد من نباید در مورد این مربی دچار اشتباه شویم. باشگاهی مانند اینترمیلان که اصول حرفه‌ای در آن به‌دقت طی می‌شود، بدون بررسی دقیق، سرمربی تیم فوتبالش را انتخاب نمی‌کند. استراماچونی قطعاً دارای قابلیت‌های فنی بالایی بوده که هدایت اینترمیلان را پذیرفته است.


وی افزود: بحث مهمی که در خصوص انتخاب سرمربی وجود دارد این است که آن مربی باید از لحاظ بازیکن نیز کاملاً حمایت شود. سرمربی بزرگی چون پپ گواردیولا در تیم‌های بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی همواره تیمش را مملو از بازیکنان شاخص می‌کرد، چون می‌دانست یکی از مهم‌ترین ابزار موفقیت، داشتن نفراتی است که بتوانند در طول فصل برای تیم بهترین نتیجه را بگیرند. قطعاً استراماچونی نیز باید در استقلال بازیکنان توانمندی داشته باشد و هنوز فصل نقل و انتقالات به پایان نرسیده است. به نظرم باید به این مربی کمک زیادی کنیم تا بتواند خواسته‌های فنی‌اش را به‌درستی اجرا کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته