دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 20:41
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

فراخوان راه‌اندازی شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار فراخوان راه‌اندازی شبکه‌‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.
کد خبر : 404807
1554794289_1544004736_645945_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری گفت: فرهنگ پربار ایرانی- اسلامی در هریک از شهرهای ایران زمین جلوه‌های ویژه‌ای برای توسعه فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی را فراهم می‌آورند که می‌توانند شناسایی و تقویت شوند تا هم زمینه‌های رشد و بالندگی تازه‌ای پیدا کرده و هم نقش واقعی خود را در ارتقای مادی و معنوی زندگی مردم ایفا کنند.


وی ادامه داد: بر این اساس، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده‌محور و آمایشی برای توسعه عدالت فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده دربسترهای محلی و بومی به اجرا می‌گذارد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: گام نخست این مسیر شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در مناطق مختلف کشور است و هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می‌کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در‌می‌آید.


کشمیری از انتشار فراخوان راه‌اندازی شبکه‌‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: اعضای شبکه‌های شهرهای خلاق در اولویت دریافت مجموعه‌ای از خدمات، تسهیلات، اعتبارات و منابع قرار می‌گیرند تا زیرساخت‌های لازم را توسعه‌ داده و برنامه‌های معرفی شده را اجرا کنند.


وی تصریح کرد: در این طرح پرونده هر شهر در زمینه‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری شهر ارائه می‌شود، مبنای شرکت در طرح است و برنامه‌ها و سیر فعالیت‌های اجرایی شهرهای خلاق از طریق گزارش‌های منظم دوره‌ای مورد ارزیابی و پایش قرار خواهند گرفت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درباره شیوه اجرایی این طرح اظهار کرد: در هر شهر، شورای برنامه‌ریزی شهرهای خلاق به ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگان مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی و هنری شهرستان تشکیل می‌شود، سپس دبیرخانه شهر خلاق فرهنگ و هنر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود، پس از آن، شهرها مطابق با فراخوان، اقدام به انتخاب حوزه و شاخه موضوعی خواهند کرد.


کشمیری افزود: هر شهر پس از امضای فرم‌های مربوط توسط شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری مرتبط آن‌ها را با نامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوط به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌کنند و پس از ارزیابی فرم‌های رسیده، نمایندگان هر شهر به کارگاه تخصصی مرتبط دعوت خواهند شد.


وی ادامه داد: پس از بازگشت گروه آموزش دیده، طرح تفصیلی و پرونده‌های تخصصی شهر را تدوین و ارسال خواهند کرد و دبیرخانه مرکزی پس از اعلام نظر هیئت داوران در مراسمی شبکه شهرهای خلاق هر رشته فرهنگی و هنری را معرفی خواهد کرد.


به گزارش آنا، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و نمایشی، سینما و موسیقی، مد و لباس، ادبیات  و رسانه و مطبوعات، بازی‌های رایانه‌ای و چاپ و بسته‌بندی از حوزه‌های موضوعی این طرح ملی است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: فراخوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته