دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1398 - 04:30
حکیم‌زاده:

دوره ابتدایی پرمدرسه‌ترین مقطع تحصیلی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:دوره ابتدایی پرمدرسه‌ترین مقطع تحصیلی است.
کد خبر : 404758

رضوان حکیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: اهمیت دوره ابتدایی بر کسی پوشیده نیست و در سند تحول بنیادین نیز بر اهمیت این دوره تأکید شده است.


وی افزود:‌ دوره ابتدایی پرمدرسه‌ترین مقطع تحصیلی است و 65 درصد از مدارس در این دوره قرار دارند که 8 میلیون دانش‌آموز را در برمی‌گیرد.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما در این دوره اجرای سند تحول بنیادین و محور قرار دادن تربیت بر سایر مقوله‌ها در این دوره است.


حکیم‌زاده تأکید کرد: عدالت آموزشی در دوران پیش‌دبستانی محقق می‌شود و نقش مهمی در تربیت کودکان ایفا می‌کند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که فرصت‌های برابر یادگیری را برای همه ایجاد می‌کند.


وی با تأکید بر اینکه اختصاص ردیف بودجه به دوره پیش‌دبستانی سبب رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار شده است اضافه کرد: دوره پیش‌دبستانی تنها دوره‌ای است که در آن مناطق محروم وضع بهتری دارند و بیش از 74 درصد نوآموزان تحت پوشش این دوره هستند.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سیستم آموزش و پرورش ایجاد نشاط در بچه‌هاست و با برنامه‌هایی مانند قصه‌خوانی، اتاق بازی و یادگیری، جایگزینی تکالیف مهارت‌محور به‌جای مشق شب، حرکت از حافظه‌محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت را نهادینه کنیم.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته