تمام ظرفیتهای ستاد رسانهای رونق تولید فعال شده است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاعرسانی سیما، نشست هماندیشی ستاد رسانهای رونق تولید با حضور سید مرتضی میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد، سعید زرندی معاون وزیر، محمدرضا انواری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید علی حسینی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، مجید زینالعابدین مدیر شبکه یک و قائممقام ستاد و سید امیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.
معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان اینکه تمام ظرفیتها برای جریانسازی و تأثیرگذاری حداکثری ستاد رسانهای رونق تولید فعال شده است، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاهها و مطالبهگری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کارها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند.
سید مرتضی میرباقری ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل مأموریتهای متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه هست و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانهای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانهای برای تحقق اهداف خود بهرهبرداری کند.
رئیس ستاد رسانهای رونق تولید تصریح کرد: طراحی ستاد پیگیری مشکلات تولید و عقد 40 قرارداد حمایت مالی در جشنواره کارآفرینی و پخش میانبرنامههای آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است که در نهایت منجر به امیدآفرینی در جامعه و به خصوص حوزه صنعت میشود.
همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه ورود فعالانه صدا و سیما به میدان تولید کاملاً مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ کردن اولویتها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرفهای ذینفع می تواند حل مشکلات را تسریع ببخشد.
سعید زرندی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعت در اواخر تیرماه افزود: این بار به دنبال برگزار نمایشگاه دستاوردها نبودیم بلکه قرار است نیازهای واحدهای تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیتهای کشور نظیر صنایع مختلف، شرکتهای دانشبنیان و دانشگاهها را برای تأمین این کمبودها فراخوان و فعال میکنیم که فکری برای تأمین آنها کنند و کشور را از واردات بینیاز کنیم.
وی اظهار کرد: از رسانه ملی و این ستاد میخواهیم تا به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژهای داشته باشد و با حمایت رسانهای خود زمینهساز حمایت از صنعت کشور شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازارهای خوب منطقهای گفت: از یک هزار و 300 میلیارد دلار واردات 15 کشور همسایه، سهم ایران تنها دو درصد است و هدفگذاری ما رشد دو برابری این میزان است.
وی تصریح کرد: شرایط تحریم فرصتهایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحدهای تعطیل را فعال و واحدهای کم رونق را فعالتر کنیم و سرمایهگذاران را به سمت تولید سوق دهیم.
در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز در خصوص زمینههای همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/4072/
انتهای پیام/