قدرت حل مسائل بر مشکلات کشور برتری دارد/ گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به مردم
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاعرسانی سیما، مرتضی میرباقری در مراسم امضای تفاهمنامه گسترش همکاریها با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نهضت ساخت داخل، گفت: ماهیت نمایشگاه نیازهای صنعت کشور که به ابتکار وزارت صنعت آغاز شده، برخلاف سایر نمایشگاهها یک فرصت نیازسنجی همراه با ارائه راهکارهای جدید برای رونق تولید ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ما اکنون در کشور بیش از ٥ میلیون فارغالتحصیل و ٥ میلیون مشغول به تحصیل دانشگاهی داریم که این تعداد هم اندازه کل جمعیت برخی کشورهای اطراف ما است. خوشبختانه این فرصت ممتاز با امکانات ارتباطی روز دنیا نیز آشنا است و این ظرفیت هنگفت قدرت حل مسئله در کشور ما را بالا میبرد.
رئیس ستاد رسانهای رونق تولید سازمان صدا و سیما تصریح کرد: علیرغم وجود مشکلاتی در کشور، اما ما چند برابر قدرت حل مسئله داریم و مهم این است که بتوانیم آن را به سمت حل مشکلات هدایت کنیم.
میرباقری با اشاره به اینکه رسانه ملی با تمام توان و ظرفیت خود در راستای تحقق رونق تولید به میدان آمده است، گفت: رسانه ملی با دارا بودن بیش از 100 شبکه و پخش صدها هزار ساعت برنامه در سال با تمام ظرفیت برای رونق تولید به میدان قدم گذاشته است.
وی افزود: طبق نظرسنجی اخیر سازمان، حدود ٨٣ مردم به طور متوسط روزانه سه ساعت مخاطب برنامههای متنوع تلویزیون هستند که این نشاندهنده قدرت بلامنازع و بیرقیب رسانه برای مواجهه با مردم و فرهنگسازی است.
میرباقری با اشاره به برگزاری جلسات با وزیر و دیگر معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: تفاهم امروز تأکیدی بر مذاکرات قبلی است و رسانه ملی با تمام توان در کنار کسانی است که ظرفیتهایی برای رونق تولید و کسب و کار به میدان آوردهاند و در این مسیر گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی با اشاره به رویکردهای این ستاد ادامه داد: هدایت سرمایههای خرد مردم از 10 تا 100 میلیون تومان به سمت تولیدهای کوچک و جلوگیری از هدایت سرمایهها به سمت بازارهای دلالی در دستور کار است.
معاون سیمای سازمان صدا و سیما افزود: جریانسازی برای رفع موانع تولید و تسهیل کسب و کار از دیگر راهبردها است که در گام نخست در بحث مجوزها تلاش فراوانی شد و برکاتی به دنبال داشت و همچنین مالیات برای غیرمولدها اولویت دوم این ستاد خواهد بود.
وی ادامه داد: ستاد پیگیری مسائل و مشکلات تولید نیز فعال شده است و مشکلات تولیدکنندگان را از دستگاههای مربوطه مطالبهگری میکند.
میرباقری تصریح کرد: راهبرد چهارم و جدید این ستاد مربوط به حرکت جدید وزارت صنعت معدن و تجارت در تأمین نیازهای صنعت با فعال کردن ظرفیتهای داخل است و امیدواریم دستگاههای حاکمیتی و کارآفرینان و فناورینان از آن به خوبی برای توسعه کسب و کار خود بهره ببرند.
وی خاطرنشان کرد: واردات و تأمین نیازهای داخل از طریق بیگانگان سادهترین کار است، اما کشوری که مسیر استقلال و عزت را طی میکند باید ظرفیتهایش را برای تأمین نیازهای خود فعال کند.
قائممقام وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز در این مراسم، امضای این تفاهمنامه را سرآغاز یک جهش مهم در کشور دانست و افزود: تمام عزم وزارت صمت برای حل مشکلات و تقویت تولید ملی بوده و برگزاری این نمایشگاه ماحصل ماهها برنامهریزی است.
مدرس خیابانی تصریح کرد: رسانه ملی دارای ضریب نفوذ بالایی است و باید از این ابزار قدرتمند برای فرهنگسازی در ترویج کالای داخلی چه در حوزه عرضه یعنی نمونه این نمایشگاه و چه تقاضا یعنی مصرف مردم استفاده کنیم.
وی با بیان استمرار این حرکت ادامه داد: انشاءالله با همیاری سازمان صدا و سیما بتوانیم هدف این نمایشگاه را در طول سال در شبکههای تلویزیونی دنبال کنیم و به عبارتی شاهد یک نمایشگاه دائمی در رسانه ملی باشیم.
همچنین رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز گفت: نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل از روز پنجشنبه آغاز شده و این منحصربهفردترین نمایشگاه در نیم قرن اخیر است.
محمدباقر عالی عقد تفاهمنامه وزارت صمت و سازمان رسانه ملی را در راستای تحقق رشد تولید داخلی و کم کردن وابستگی به نفت دانست و تصریح کرد: رسانه ملی بازوی بصیرتسازی و ناظر اصلی رشد رونق در کشور است و امضای این تفاهمنامه نشاندهنده عزم جدی وزارت صمت و رسانه ملی در راستای تولید ملی کشور است.
انتهای پیام/4072/
انتهای پیام/