دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 08:36
در واحد فیروزکوه

همایش شعر عاشورایی «سوگ سرود عشق» 14 آبان برگزار می‌شود/ ارسال آثار تا 25 مهر

نخستین همایش شعر عاشورایی با عنوان «سوگ سرود عشق» با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.
کد خبر : 40445

به گزارش خبرنگار آنا، با پیشنهاد معاونت فرهنگی دانشجویی واحد فیروزکوه و مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی این شهرستان نخستین همایش شعر عاشورایی «سوگ سرود عشق» در سالن اجتماعات شهید آوینی واحد فیروزکوه برگزار می‌شود.


در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورا و ادبیات فارسی، قرار شد تا با حضور و مشارکت فعال شعرا، نویسندگان و استادان ادب پارسی و کانون‌های فعال دانشجویی شعر و ادبیات فارسی و ارزش‌های اسلامی و همچنین حضور ادارات فرهنگی شهرستان، این همایش در تاریخ 14 آبان ماه برگزار می‌شود. به همین منظور فراخوان همایش منتشر شده و تا تاریخ 25 مهر علاقه‌مندان می‌توانند به دبیرخانه آن آثار هنری و ادبی خود را ارسال کنند.


سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد فیروزکوه در این باره گفت: این همایش که در ماه محرم برگزار می‌شود، از جنس ادبیات آئینی و مذهبی بوده و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند با ارائه آثار ارزشمند خود به معاونت فرهنگی دانشجویی واحد فیروزکوه حضور فعال داشته باشند.


مهدی سالاریه افزود: آثار رسیده در یک فرایند داوری شده و بهترین آثار در همایش 14 آبان که روز فرهنگ عمومی نیز هست، قرائت خواهد شد.


وی ادامه داد: ادبیات فارسی ریشه در فرهنگ مذهبی و دینی ایرانیان دارد، کما اینکه در کتب ارزشمندی همچون شاهنامه فردوسی یا مثنوی مولانا و یا حتی دیوان حافظ و بوستان و گلستان سعدی مفاهیم دینی و مذهبی به وفور دیده می‌شود. آنچه امروز به عنوان یک شکاف فرهنگی بین نسل‌ها به آن توجه می‌شود با اتکا به ادبیات اصیل اسلامی ایرانی به راحتی قابل ترمیم است و امید داریم با برگزاری این گونه همایش‌ها قدمی در این راستا برداشته شود.


وی حمایت‌های دکتر سید طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و دکتر علی اصغر رستمی رئیس واحد فیروزکوه را در توسعه فرهنگی دانشگاه بی‌نظیر دانست و تاکید کرد باید روند کنونی نه تنها حفظ شود، بلکه تقویت یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب