دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 14:03
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان :

دانشگاهیان با تأسی از سیره ائمه راه بروز عقاید انحرافی را مسدود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: دانشگاهیان با تأسی از سیره امامان معصوم راه بروز عقاید انحرافی و التقاطی در جامعه را مسدود کنند.
کد خبر : 404428
WhatsApp Image 2019-07-14 at 12.44.07.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان به مناسبت میلاد سراسر نور هشتمین آفتاب آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) ظهر امروز جشن باشکوهی با حضور رئیس، هیئت رئیسه و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم معنوی با تشریح فضایل آن امام معصوم اظهار کرد: شناخت معارف اهل بیت و پیروی از آنان وظیفه قطعی نخبگان در جامعه اسلامی است و در نظامی كه به نام جمهوری اسلامی مزین شده است، اندیشمندان و فرهیختگان آن باید ارزش‌های اساسی و اسلامی آن را شناخته و از جان و دل آن را تبلیغ و ترویج كنند.


مهدی زارع ادامه داد: بزرگداشت مقام و فضائل ائمه اطهار، تعظیم شعائر الهی بوده که در قرآن به آن اشاره شده و موجب تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی ما می‌شود.


وی به حدیث سلسله‌الذهب اشاره و اظهار كرد: امام رضا(ع) محور اتصال و پیوند مردم با خدا و خط تشخیص انحراف از حقیقت و راستی است و به همین دلیل در عقاید كلامی ما نقش آن امام همام و تلاش‌های منحصربه‌فرد ایشان در احیای علوم اهل بیت(ع) بسیار برجسته بوده و بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست به‌گونه‌ای که مخالفان و موافقان، ایشان را عالم آل محمد(ص) نام نهاده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اظهار كرد: آن امام معصوم در زمان خود با مناظرات پرشور و علمی، فضای خوب و قابل قبولی را برای شیعیانی كه تا آن روز در سختی و مشقتی سنگین روزگار می‌گذراندند، پدید آورد و آنچنان تأثیر شگرفی بر جامعه خود ایجاد كرده كه علاوه بر تسلیم مأمون در برابر حقانیت اهل بیت(ع)، سبب شد شیعیان آزادی عمل بیشتری داشته باشند.


زارع بیان كرد: فعالیت‌های امام رضا(ع) در مناظرات كلامی ایشان خلاصه نشده و مبارزات سیاسی آن امام همام در طول زندگانی ایشان مشهود و برجسته است و در این راه جان خود را فدای آرمان سیاسی و احیای سنت جدش كرد و در این راه از هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان نهراسیده تا درس بزرگی برای زندگانی ما باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان خاطرنشان كرد: دانشگاهیان با تأسی از سیره معصومین(ع) و بیان ظلم‌ستیزی امامان معصوم، باید جبهه دشمنان دین و ایمان را محدودتر كرده و با مناظرات علمی خود، راه بروز و هجوم عقاید انحرافی و التقاطی را در جامعه مسدود کنند.


به گزارش آنا، در ابتدای این مراسم معنوی، علی ملك‌زاده و مجید عالی دو نفر از كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در مدح فضایل آن امام همام، اشعاری را قرائت کردند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته