دفاتر خدمات مسافرتی سیستان و بلوچستان ۳ برابر شده است
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری آنا از ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: بیست و سومین دفتر خدمات مسافرتی در زاهدان افتتاح و پروانه بهرهبرداری برای این دفتر صادر شد.
وی افزود: با رویکرد جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با توجه به افزایش گردشگران در استان سیستان و بلوچستان، تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان در سه سال اخیر به سه برابر رسیده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردمی که قصد مسافرت دارند، نیازمند رزرو بلیت هواپیما، هتل و طرح خوب برای سفر خود هستند که مؤسسات و دفاتر گردشگری و مسافرتی نقش عمدهای در تکامل و توسعه صنعت گردشگری دنیا دارند.
میرحسینی با بیان اینکه اینگونه مؤسسات سعی بر آن دارند که اطلاعات و فعالیتهای مسافرتی و هرآنچه را که مورد نیاز گردشگران است، فراهم کنند، یادآور شد: مهمترین کار آژانسهای گردشگری، برآورد تقاضا یا ایجاد تقاضای مثبت برای جاذبههای گردشگری و به نوعی پیشبینی انگیزههای مردم برای مسافرت است.
وی بیان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سیستان و بلوچستان با آموزشهای هدفمند نقش تسهیلکننده در کانال توزیع خدمات صنعت گردشگری و تدارک زمینه مناسب مواجهه متقاضیان و عرضهکنندگان را بر عهده داشتهاند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: تبلیغات در رسانههای جمعی، تهیه و توزیع انواع نقشهها و بروشورهای تبلیغی، راهنمای سفر و برنامههای سفر برای گردشگران از مهمترین کارهای دفاتر گردشگری در دادن اطلاعات به گردشگران و رقابت با سایر مؤسسات است.
میرحسینی خاطرنشان کرد: این دفاتر سعی دارند جاذبهای جدید و نو و یا پدیدهای بکر را در نسل سوم گردشگری به مردم و گردشگران معرفی کنند تا گوی سبقت از رقبای خود بربایند.
انتهای پیام/4103/4062/
انتهای پیام/