دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 12:56
در هفته جاری؛

5 وزیر دولت این هفته به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

پنج وزیر دولت این هفته برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی می‌روند حضور خواهند یافت.
کد خبر : 404109

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری پس از دو هفته تعطیلات تابستانی تشکیل جلسه می‌دهند.


براساس برنامه اعلام شده کمیسیون اصل 90 بررسی گزارش تهیه شده در مورد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و طرز کار دستگاه های متولی در اجرای قانون مذکور را در دستور کار دارد.


کمیسیون آیین‌نامه داخلی هم طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه را بررسی می‌کند.


طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی با حضور وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی می‌شود.


کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی می‌پردازد و همچنین ارائه گزارش نحوه پذیرش دانشجو توسط وزرای علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی وضعیت مدارس شاهد با دعوت از معاون بنیاد شهید و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گزارش احمدی لاشکی از سفرهای خارجی اعضای کمیسیون و سفر کره جنوبی و ارائه گزارش وزارت آموزش و پرورش در خصوص اردوگاه شهید باهنر از دیگر برنامه‌های کمیسیون آموزش است.


در کمیسیون اجتماعی طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارنده گواهینامه قبولی شرکت در آزمون ادواری از سال ۸۰ تا ۹۶ به بحث گذاشته می‌شود.


کمیسیون اقتصادی هم لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را بررسی می‌کند. بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز ای دیگر برنامه‌های کمیسیون است.


کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گرامیداشت مرحوم مرتضی صفاری‌نطنزی رئیس کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی را خواهد داشت و همچنین آخرین اخبار و تحولات نظامی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این کمیسیون بررسی می‌شود. بررسی پیش‌نویس طرح‌های مقابله با اقدامات خصمانه ایالات متحده هم از دیگر برنامه‌های این کمیسیون سیاسی مجلس است.


کمیسیون انرژی اما عملکرد صنعت نفت در تحقق شعار «رونق تولید» را با حضور مدیران وزارت نفت، وزارت صنعت، سازمان برنامه، بانک مرکزی، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در دستور کار دارد، این کمیسیون همچنین سؤال از رضا اردکانیان وزیر نیرو را بررسی می‌کند.


در کمیسیون برنامه و بودجه پرداخت تسهیلات به متقاضیان احداث نیروگاه های خورشیدی بررسی می‌شود و همچنین عملکرد سه ماهه منابع و مصارف بودجه سال ۹۸ در دستور کار است.


کمیسیون بهداشت هم  مسائل مرتبط با حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت بررسی می‌کند.


نشست مشترک با معاون سیاسی وزارت کشور در خصوص وضعیت تقسیمات کشوری شهرستان‌های اصفهان و سنندج از برنامه‌های کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس است این کمیسیون بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را هم در دستور دارد.


کمیسیون صنایع و معادن سؤال‌های هشت نماینده از آذری‌جهرمی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد واکاوی قرار می‌دهد.


لایحه مشارکت عمومی-خصوصی، بررسی مخاطرات فرونشست در سراسر کشور به ویژه پایتخت با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه، شهرداری تهران و سازمان زمین شناسی کشور، دعوت از بیژن زنگنه وزیر نفت جهت پاسخ به سؤال نماینده آبادان، بررسی آخرین وضعیت تأمین و توزیع قیر رایگان، دعوت از وزیر دفاع جهت پاسخگویی به سؤال نادر قاضی‌پور از برنامه‌های کمیسیون عمران در هفته جاری است.


بررسی گزارش حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در کمیسیون فرهنگی صورت می‌گیرد.


کمیسیون قضایی و حقوقی از دبیرکل و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ارائه گزارش دعوت کرده، همچنین موضوع عدم اشتغال متقاضیان استخدام کادر اداری قوه قضائیه، سؤالات هفت نماینده از وزیر دادگستری از کارهای در دست بررسی این کمیسیون است.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب