دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 10:33

دستور «توقف کامل» کریس مورفی به ترامپ در خصوص جنگ با ایران!

سناتور مطرح دموکرات از ایجاد توقف کامل در برابر سیاست‌های جنگ‌طلبانه ترامپ علیه ایران ابراز خرسندی کرد.
کد خبر : 404070
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کریس مورفی، یکی از سناتورهای پیشتاز در مخالفت با سیاست‌های منطقه‌ای ترامپ از توقف کامل هر نوع تهاجم نظامی به ایران بدون موافقت کنگره ابراز خرسندی کرد.


وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ترامپ بدون تأیید کنگره نمی‌تواند حمله نظامی به ایران را آغاز کند؛ توقف کامل. مجلس نمایندگان تأیید کرد که فقط کنگره می‌تواند اعلام جنگ کند.»



روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به یک متمم لایحه بودجه دفاعی رأی مثبت داد که چنانچه از دو مرحله بعدی عبور کند، رئیس‌جمهور آمریکا ملزم خواهد شد که پیش از حمله نظامی به ایران، از کنگره مجوز بگیرد. این در حالی است که کلیددار کاخ سفید اساساً نمی‌تواند بدون مجوز به کشوری حمله کند اما حملات محدود با توجیه دفاع از امنیت ملی یا اعزام نیروی نظامی در قالب محدود، نیازی به کسب مجوز از کنگره ندارد.


قانون جدید مجلس نمایندگان در ایجاد محدودیت در اختیارات رئیس‌جمهور به‌منظور حمله نظامی به ایران، پیش از این نیز مطرح و مورد موافقت مجلس سنا قرار نگرفته بود، لذا تصویب این متمم ذیل لایحه بودجه دفاعی، محل بحث دو مجلس در هفته‌های آتی خواهد بود.


گفتنی است که در صورت اجماع مجلس سنا و نمایندگان، این متمم باید با امضای دونالد ترامپ به قانون تبدیل شود. چنانچه رأی به تصویب این متمم در مجلس سنا ضعیف باشد، ترامپ می‌تواند از حق وتو برای رد کردن این مصوبه استفاده کند.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: کریس مورفی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته