دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 14:01

رئیس سابق سیا به نمایندگان دموکرات در خصوص ایران گزارش می‌دهد

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دعوت کرده‌اند تا این هفته در خصوص اوضاع ایران به آن‌ها گزارش دهد.
کد خبر : 382346
john bernan.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تایمز اسرائیل، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نگران از اقدامات ناگهانی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه غرب آسیا از «جان برنان» دعوت کرده‌اند تا هفته آینده در خصوص اوضاع ایران به آن‌ها گزارش دهد.


برنان که از منتقدان ترامپ است قرار است سه‌شنبه در نشست خصوصی اعضای دموکرات مجلس نمایندگان کنگره حضور یابد و با آن‌ها به گفتگو بنشیند.


دعوت از برنان و وندی شرمن، مقام سابق وزارت خارجه و مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در خصوص قرارداد هسته‌ای با ایران، در جواب نشست روز سه‌شنبه دولت ترامپ با نمایندگان کنگره پشت درهای بسته است. البته نمایندگان کنگره در هر دو نشست شرکت خواهند داشت.


تصمیم اخیر دولت ترامپ در اعزام ناو هواپیمابر، بمب‌افکن‌های ب-52 و سامانه موشکی دفاع هوایی پاتریوت به منطقه غرب آسیا زنگ خطر را برای نمایندگان دموکرات و بعضی از جمهوری‌خواهان به صدا درآورده است که مبادا واشنگتن قصد ورود به جنگ با ایران را داشته باشد.


برنان پس از مشاجره‌های فراوان با ترامپ مخصوصاً بر سر ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا در سال 2017 از سمت خود کناره گرفت.


انتهای پیام/4106/4124/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران سازمان سیا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته