دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 09:46
مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل:

مسئولان توجهی به ثبت جهانی کوه سبلان ندارند

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان اردبیل گفت: با اینکه اقداماتی در گذشته برای ثبت جهانی کوه سبلان صورت گرفت اما مسئولان توجه ویژه‌ای به ثبت این اثر طبیعی ندارند.
کد خبر : 404048
636576692125009734.jpg

نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره ثبت جهانی کوه سبلان اظهار کرد: از کوه سبلان به‌عنوان یک جاذبه طبیعی در استان اردبیل یاد می‌شود که در پی آن مسائل فرهنگی، باستان‌شناسی، معماری و اعتقادی بر روی زندگی عشایری به صورت الگوریتمی است که می‌تواند ثبت جهانی شود.


وی افزود: البته در سال‌های گذشته برای ثبت جهانی این کوه اقدام شد و در سال 2001 این جاذبه طبیعی در لیست موقت آثاری که شایستگی و نامزد برای ثبت جهانی هستند باقی ماند اما در این 18 سال اراده‌ای برای اینکه کوه سبلان ثبت جهانی شود، وجود نداشت.


مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل  گفت: با توجه به ظرفیت‌های رشته کوه سبلان و زندگی عشایری که در کنار آن وجود دارد و با پیگیری‌های به‌عمل آمده کارگروه ویژه‌ای با حضور نمایندگان میراث فرهنگی استان تشکیل شد تا به‌صورت جدی برای ثبت جهانی این اثر طبیعی اقدام شود.


فلاحی اضافه کرد: در این 18 سال عزم جدی برای ثبت جهانی این اثر نبوده است اما تلاش داریم تا این اثر به‌زودی ثبت جهانی شود.


انتهای پیام/4046/4110/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته