دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 04:50
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان مطرح کرد:

تلاش برای برقراری خط پروازی سنندج- سلیمانیه عراق

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا خط پرواز سنندج به سلیمانیه عراق که چند سالی متوقف شده بود را برقرار کنیم.
کد خبر : 403462
شهرداری سنندج1.jpg

محسن علوی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره نشست بین مدیرکل گردشگری سلیمانیه عراق اظهار کرد: در چند روز گذشته جلسه‌ای با حضور علی رئوف مدیرکل گردشگری سلیمانیه عراق، معاون گردشگری، رئیس و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناسان گردشگری کردستان برگزار شد که در این جلسه تفاهم‌نامه‌های همکاری بین ایران و سلیمانیه عراق بسته شد.


وی افزود: در این نشست قرار شد بخش‌های خصوصی ایران و سلیمانیه عراق پروژههای مشترک در گردشگری قراردادی منعقد کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی کردستان بیان کرد: در این تفاهمنامه که بر 9 ماده بین دو طرف منعقد شد توافقاتی برای گردشگری دو کشور صورت گرفت.


علوی ادامه داد:‌ برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری، جشنواره‌های مشترک در دو کشور، ایجاد دفتر گردشگری و تسهیلات بیشتری برای دفاتری که در گردشگری سلامت فعالیت دارند، بهرهگیری از تلویزیون برای معرفی دست‌آوردهای هنری دو طرف برای جذب گردشگر از اهم موارد در تفاهم‌نامه بود.


وی بیان کرد:‌ با اتاق بازرگانی سلیمانیه توافق شد که محصولات نمایشگاه صنایع دستی در آنجا را با 50 درصد از صنعتگران ایرانی خریداری کند.


علوی بیان کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا خط پرواز سنندج به سلیمانیه عراق که چند سالی است متوقف شده دوباره برقرار شود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته