دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 14:57
از خانه‌های خالی تا گاندو؛

امروز در حیاط هیئت دولت چه گذشت؟

جلسه هئیت دولت امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و دارای حواشی بود.
کد خبر : 403672

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جلسه هئیت دولت امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.


جلسه امروز دولت دوباره متأثر از موضوعاتی مانند؛ سریال گاندو، توقیف نفت‌کش ایرانی و برخی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی بود.


یکی دیگر از حاشیه‌های امروز هیئت دولت نیز حضور سرزده ولی‌الله سیف، رئیس سابق بانک مرکزی بود که تعجب بسیاری را واداشت.


بر همین اساس؛ رئیس‌جمهور هم بسیار تند به توقیف نفت‌کش ایرانی از سوی انگلیس اشاره کرد. او گفت که این توقیف کار گروه بی است. واژه گروه بی را برای نخستین بار محمدجواد ظریف به‌کار برد. او جان بولتون، بن‌سلمان و بن‌زاید را گروه تندور بی نامید.


حسن روحانی


روحانی همچنین در جلسه امروز هیئت دولت که با حضور اکثر وزرا برگزار شد، به اروپا و آمریکایی‌ها تشر رفته و می‌گوید اگر غنی‌سازی بد است، چرا خودتان انجام می‌دهید. اشاره روحانی به صحبت‌های رئیس‌جمهور فرانسه شاید باشد که بعد از قدم دوم ایران در برجام گفته بود، جمهوری اسلامی حق غنی‌سازی بالا را ندارد.


حاشیه‌های حیاط هیئت دولت نیز برای خبرنگار همواره جذاب است. نخستین فردی که میان خبرنگاران آمد، محمدجواد ظریف بود. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی درباره  مکانیزم ماشه گفت که این مورد قابل عملیاتی شدن نیست.


ظریف


او خطاب تندی به آمریکا داشت و درباره شکایت آنها از ایران درباره کاهش تعهدات برجامی می‌گوید: « خیلی جالب است کشوری که برجام را نقض کرده برای یک اقدامی که در داخل برجام هست و ربطی به پادمان و پروتکل الحاقلی ندارد و شورای حکام موضوعیتی در این زمینه ندارد».


نفر بعدی این لیست که به میان خبرنگاران آمد، اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دولت بود. سؤال مشخص و متدوال این روزهای مردم و خبرنگاران از اسلامی بحث اجاره‌بهاست.  او به موضوع خانه‌های خالی اشاره می‌کند و می‌گوید: «خانه‌های خالی عاملی شده که منابع کشور را در تله برده است»! اسلامی در ادامه صحبتی از  ارائه طرح تشویق صاحبخانه‌ها به مراعات با مستأجران توسط دولت نیز می‌کند.


سعید نمکی، وزیر بهداشت که این روزها صحبت از استیضاح وی در مجلس مطرح است، درباره طرح فشار خون در ایران صحبت می‌کند. او گفته که بیش از 30 میلیون نفر را برای طرح پایش فشار خون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.


زنگنه


وزیر بعدی که به صحن پاستور آمد، وزیر پیر و جنجالی این روزهای دولت یعنی زنگنه است. او از افرادی که میزان صادرات نفت ایران را اعلام کردند، به‌شدت انتقاد کرد. زنگنه درباره اجلاس اوپک سخن گفته که او وزیر نفت عربستان سعودی نزدیک به هفت و هشت ساعت با یکدیگر بر اثر اختلافات اوپکی نفت دعوا گرفته‌اند.


آخرین نفر هم محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات بود. وی درباره انتقاد از نبودن حمایت به پیام‌رسان‌های داخلی گفته که  مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی در حال اجراست و نتایج عملکرد پیام‌رسان‌های بومی به هر دلیلی روشن است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته