دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 14:43
به ریاست قاضی کشکولی؛

دادگاه محمدعلی نجفی شنبه هفته آینده برگزار می‌شود

اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد شنبه (۲۲ تیرماه) به‌صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 403671
74.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پرونده قتل میترا استاد(همسر دوم محمدعلی نجفی) به دست شهردار اسبق تهران موضوعی بود که در ماه گذشته بین مردم پیچید. موضوع از این قرار بود که محمدعلی نجفی با استفاده از سلاح گرم اقدام به شلیک پنج گلوله به میترا استاد کرده بود و بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه استاد، این فرد فوت می‌کند. در همان روز خبر وقوع یک فقره قتل در محدوده سعادت‌آباد به پلیس آگاهی اعلام می‌شود و به‌دلیل اینکه مقتول همسر یکی از مسئولان سابق کشور بود، پرونده به‌صورت ویژه در دست بررسی قرار گرفت و مأموران بعد از تأیید وقوع قتل، اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل شروع کردند.


بعد از گذشت چند ساعت از وقوع قتل بود که محمدعلی نجفی با رجوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن معرفی خود به مأموران اداره قتل پلیس آگاهی به قتل همسر دوم خود اعتراف کرد. تحقیقات این پرونده در دادسرا ادامه پیدا کرد تا سرانجام کیفرخواست وی به اتهام قتل عمد، حمل سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) صادر شد. همچنین اولیای دم نیز از دادگاه تقاضای قصاص را برای محمدعلی نجفی دارند.


خود محمدعلی نجفی در دادسرا اعلام کرده بود که از مدت‌ها قبل با میترا استاد مشکلات مختلفی داشته و حتی به وی گفته بود که مهریه را پرداخت می‌کند تا از هم جدا شوند. نجفی معتقد بود که میترا استاد به‌دنبال انتقام‌گیری از وی بوده است. درباره این پرونده موضوعات مختلفی مطرح می‌شود که یکی از آنها مسئله شنود مکالمات محمدعلی نجفی توسط استاد بود. همه این مسائل تا برگزاری دادگاه مشخص نخواهد شد.


یازدهم تیر ماه سال جاری بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه خبر از برگزاری دادگاه محمدعلی نجفی در تاریخ 22 تیر ماه به‌صورت علنی داد. اولین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی در تاریخ مذکور در  شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار می‌شود. قاضی کشکولی از قضات باسابقه دستگاه قضائی است که در سابقه وی برگزاری دادگاه‌ سعید مرتضوی و دراویش گنابادی که حادثه خیابان پاسداران تهران را ایجاد کرده بودند، وجود دارد.


محمدعلی نجفی متولد 23 دی ماه سال 1330(۶۸ ساله) و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه MIT، وزیر علوم دولت‌های دهه ۶۰، وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی‌رفسنجانی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت محمد خاتمی، عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاور اقتصادی دولت حسن روحانی و دوازدهمین شهردار تهران بوده است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته