دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1394 - 12:32

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به فاجعه منا: باید به دنیای اسلام توضیح دهند

در پی فاجعه مصیبت‌بار منا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی صادر کرد.
کد خبر : 40360

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام خود با اشاره به فاجعه روز گذشته صحرای منا آورده است: اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام؛ آن هم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد؛ اما از تقصیر و سوءمدیریت مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان کم نمی‌شود و در قبال آن مسئولند و باید برای دنیای اسلام توضیح دهند.


وی تأکید کرده است که انتظار می‌رود مسوولان ذیربط در دولت و همه سازمان‌ها وارگان‌های درمانی،امدادی و پشتیبانی در اسرع وقت، اقدامات لازم و فوری را برای کاستن از ابعاد این فاجعه و کاهش آلام داغ‌دیدگان ومجروحان به عمل آورند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرده: تکرار مصیبت جانگداز حج امسال در عربستان و این بار در منا و رمی جمرات و کشته ومجروح شدن جمع زیادی از حجاج مظلوم بیت الله الحرام، بویژه هم‌میهنان عزیزمان ، دل همه مسلمانان و مردم غیور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان پیام خود آورده است: این‌جانب با نهایت تاسف و تاثر؛ ضمن همدردی، این فاجعه غمبار را به همه مسلمانان؛ مردم عزیز ایران و به ویژه خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند؛ صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای مجروحان و مصدومان این حادثه از درگاه خداوند آرزوی سلامت و بهبودی کامل دارم.


به گزارش آنا تازه‌ترین لیست مربوط به مشخصات فوت شدگان با هویت مشخص و مجهول الهویه‌ حادثه روز گذشته منا منتشر شده است. برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته