دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1398 - 11:16
توسط دانشجویان جهادی صورت می‌گیرد؛

ایجاد میز خدمت در روستاهای محروم شهرستان کازرون

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از ایجاد میز خدمت با حضور مسئولان شهرستان در محل روستاهای محروم برای حل مشکلات مردم به‌صورت جهادی و بسیجی خبر داد.
کد خبر : 403315
12222.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، شایان باذلی صبح امروز در حاشیه اعزام دانشجویان بسیجی به روستاهای محروم کازرون با بیان اینکه محرومان، پابرهنگان و قشر مستضعفان، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: مسئولان نظام اسلامی وظیفه دارند به محرومان و روستائیان که با کمترین امکانات اولیه زندگی مشغول تولید محصولات کشاورزی و دامپروری در مناطق محروم هستند، بیشترین خدمت را انجام دهند.


وی برگزاری اردوهای جهادی را فرصتی استثنایی برای کمک به اهالی این روستاها دانست و یادآور شد: دانشجویان جهادی می‌توانستند در ایام تعطیل، اوقات فراغت خود را به‌گونه‌ای دیگر بگذرانند؛ اما آنها از شوق خدمت به محرومان به اینجا آمده‌اند در واقع اوقات فراغت دانشجویان جهادی، محرومیت‌زدایی و حضور در اردوهای جهادی است.


مسئول گروه جهادی شهید علی‌اکبر پیرویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون بیان کرد: دانشجویان جهادی در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف به‌مدت ۱۰ روز فعالیت‌های خود در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، مشاوره خانواده و ارائه خدمات پزشکی برای بیماران و محرومان و نیز انجام فعالیت پیشگری و درمان دام‌های بزرگ و کوچک و طیور توسط اکیپ دامپزشکی انجام وظیفه می‌کنند.


باذلی برگزاری حلقه‌ها و کلاس‌های معرفتی، احکام، نماز، قرآن و مبانی دینی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اردوی جهادی دانست و اضافه کرد: در برنامه‌های فرهنگی عمومی برنامه‌هایی از قبیل آیین شبی با شهدا، اکران فیلم، برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی، برپایی دعای ندبه، کمیل و جشن میلاد امام رضا(ع) را در برنامه کاری داریم.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از ویزیت به‌صورت رایگان خبر داد و گفت: ویزیت رایگان برای اهالی روستا یکی از دیگر برنامه‌های این اردوی است و حتی کسانی که برای درمان نیاز به متخصص داشته باشند، بعد از معاینات پزشک عمومی براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته به پزشکان متخصص در سطح شهرستان معرفی می‌شوند تا روند درمان با حداقل هزینه‌ها صورت گیرد.


وی گفت: تیم سیار جهادی دامپزشکی واحد کازرون در امر ویزیت، جراحی، درمان و تجویز دارو برای دام‌ها و طیور روستا فعالیت دارند و این فرصتی برای ارائه خدمات و مشاوره رایگان به عشایر و دامداران روستا در راستای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تلاشی ارزشمند است.


مسئول گروه جهادی شهید علی‌اکبر پیرویان واحد کازرون اظهار کرد: اجرای میز خدمت یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با حضور مسئولان شهرستان در سطح روستا و پاسخگویی به سؤالات مردم صورت می‌گیرد و در این برنامه‌ها مشکلات و دغدغه‌های آنان به‌صورت جهادی و بسیجی‌وار باید در محل برطرف شود.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته