دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 15:23
معاون سیاسی وزیر کشور:

دانشگاه باید یک گفتمان کوتاه و مشروع را به جامعه ارائه دهد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دانشگاه باید یک گفتمان کوتاه و مشروع را طراحی کند و به جامعه ارائه دهد.
کد خبر : 403140
photo5911444771644223535.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمال عرف عصر امروز در دومین پنل نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور که با محوریت دانشگاه با دولت در شرایط تحریم در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تحریم تنها عوامل بیرونی نیست بلکه هدف‌های اجتماعی مطرح است که این منطق در تمام دنیا اراده شده است.
وی با تأکید بر اینکه تاب‌آوری ملی در مواجه‌شدن با تحریم حائز اهمیت است، افزود: ایران در برجام به تمامی تعهدات خود جامه عمل پوشاند در حالی که آمریکا زیر برجام زد و به تعهدات خود پایبند نماند به همین دلیل این موضوع برای مردم باید مشهود شود.


معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: از روز گذشته جمهوری اسلامی در خصوص برجام گام دوم را برداشت.


عرف بیان کرد: باید استراتژی مقاومت را برای مردم مشهود کنیم و تاب‌آوری مردم را ارتقا دهیم. برای ارتقای تاب‌آوری مردم باید سازوکارها را تغییر دهیم. همچنین مدیریت بحران را به کار بگیریم که بخش عمده در اختیار دولت است.


وی با بیان اینکه بُعد دیگر، بُعد گفتمانی است، اظهار کرد: این گفتمان باید بر اساس یک چهارچوب کلی شکل بگیرد. دانشگاه باید یک گفتمان کوتاه و مشروع را طراحی کند و به جامعه ارائه دهد.


معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: بُعد سوم، بُعد رفتاری است. اعتماد مردم نسبت به نهادها کاهش یافته است برای افزایش و ترمیم این اعتماد باید تغییر رفتار بدهیم.


عرف با اشاره به اینکه سال جاری سال برگزاری یکی از رویدادهای مهم کشور است، ادامه داد: امسال انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در بحث افزایش مشارکت جامعه در این رویداد تأثیرگذار باشند.


وی خاطر نشان کرد: با هم‌فکری دانشگاهیان و وزارت کشور باید تلاش کنیم میانگین مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش پیدا نکند. میانگین حضور مردم در ۱۰ سال اخیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۵ درصد است چراکه قدرت مشارکت اجتماعی در این صندوق پدیدار می‌شود.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته