دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 19:46
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛

همکاری کردستان ایران و سلیمانیه عراق در حوزه گردشگری

کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه گردشگری توسعه می‌دهند.
کد خبر : 402981
photo_۲۰۱۹-۰۷-۰۶_۱۱-۵۹-۳۹.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، با حضور سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، علی رئوف مدیرکل گردشگری سلیمانیه عراق، معاون گردشگری، رئیس و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و کارشناسان گردشگری کردستان جلسه بررسی شیوه توسعه همکاری‌ها بین کردستان ایران و سلیمانیه عراق برگزار شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با مهم برشمردن تسریع در روند انعقاد تفاهم‌نامه بین دو نهاد و اجرای بندهای آن، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که قابلیت اجرا و کاربردی باشد، راهگشای توسعه همکاری‌ها بین کردستان ایران و سلیمانیه عراق در بخش‌های مختلف به‌ویژه گردشگری است.


سیدمحسن علوی با تأکید بر حضور بیشتر بخش خصوصی دو طرف در جلسات، بیان کرد: تلاش ما نزدیکی بیشتر بخش‌های خصوصی است، بر همین اساس دیدار بخش‌های خصوصی به منظور عقد قرارداد و اجرای پروژه‌های مشترک از اهداف راهبردی میراث فرهنگی است.


مدیرکل گردشگری سلیمانیه عراق نیز با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی گفت: ما به عنوان بخش دولتی وسیله‌ای هستیم برای نزدیکی بیشتر فرهنگ‌های مختلف، در این میان بیشترین قرابت با مردم ایران را داریم و طبعاً باید در این حوزه بیشترین اقدام صورت گیرد.


علی رئوف با تأکید بر حضور نماینده بخش‌های دولتی و خصوصی در مرزهای رسمی دو طرف برای ارائه تسهیلات لازم به گردشگران ورودی و خروجی اظهار کرد: برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، صنعت گردشگری و سفر بهترین گزینه است.


به گزارش آنا، در ادامه این جلسه، حاضران و نمایندگان بخش خشوصی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌های مرتبط با تورهای مسافرتی، افزایش پروازها بین دو استان، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مشترک، توسعه گردشگری سلامت و مشکلات این بخش، شیوه و بندهای انعقاد تفاهم‌نامه و ... پرداختند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته