دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرفاوی در گفتگو با آنا:

استقلال با استراماچونی مدعی قهرمانی است

سرمربی اسبق تیم استقلال گفت: استراماچونی می‌تواند با استقلال مدعی قهرمانی باشد البته به شرطی که هواداران صبور باشند و به او فرصت دهند.
کد خبر : 402946
13980411001017636977011555308095_29471_PhotoT.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال تمرینات خود را زیر نظر آندره‌آ استراماچونی دنبال می‌کند تا بتواند باقدرت رقابت‌های فصل آینده فوتبال ایران آغاز کند. در این میان مهم‌ترین خواسته هواداران، کسب عنوان قهرمانی است چراکه باشگاه استقلال در 6 فصل گذشته نظاره‌گر قهرمانی تیم‌های دیگر بوده است.


صمد مرفاوی در خصوص شرایط استقلال با استراماچونی در فصل آینده به خبرنگار ورزشی آنا گفت: امیدوارم این مربی ایتالیایی بتواند در استقلال موفق شود. من معتقدم به هر مربی باید وقت و زمان داد تا بتواند تیم‌سازی کند. او مانند هر مربی دیگری، نفراتی را انتخاب کرده و تلاش می‌کنند تا بازیکنان خود را آماده حضور در رقابت‌های پیش رو کند. قطعاً هدف استراماچونی افزایش سطح فنی تیم استقلال است اما کار آسانی برای این مربی وجود ندارد و هواداران باید کمی صبور باشند تا او بتواند نتایج خوبی را کسب کند.


وی در خصوص اینکه سه بازیکن تیم فوتبال استقلال از سوی استراماچونی اخراج شده‌اند و مدیران باشگاه تلاش می‌کنند تا آن‌ها را به تیم برگردانند، گفت: من شناخت دقیقی از رفتار و اخلاق استراماچونی ندارم ولی می‌دانم در خصوص مسائل فنی باید اختیار تام به سرمربی تیم داد چراکه او باید پاسخگوی نتایج تیمش باشد. اگر این مربی ایتالیایی تشخیص داده بازیکنانی از تیم اخراج شوند، نباید مانع تصمیم او شد.


سرمربی اسبق تیم استقلال در مورد اینکه استراماچونی در تیم‌های دیگر که بوده اخراج شده، اظهار کرد: باید در همه حال به این مربی امیدوار باشیم و از حالا نباید ساز ناامیدی و گلایه را کوک کنیم. هر مربی می‌خواهد بهترین نتیجه را بگیرد و باید زمینه موفقیت او فراهم شود. قرار نیست یک مربی همیشه موفق باشد، شاید در تیم‌هایی که استراماچونی از هدایت آن‌ها برکنار شده، مشکلاتی وجود داشته که مانع موفقیت او شده است.


وی افزود: استقلال همواره مدعی قهرمانی است و اگر هواداران برای کسب قهرمانی صبور باشند، می‌توانند اتفاقات خوبی را با وجود استراماچونی رقم بزنند. در حال حاضر تمامی تیم‌های رقیب استقلال در حال آماده‌سازی هستند و اگر این تیم هوشیارتر از حریفان باشد، می‌تواند سربلند باشد. روی پیشانی هیچ مربی ننوشته که او می‌تواند موفق باشد یا اینکه شکست بخورد. بهتر است به استراماچونی فرصت لازم داده شود.


مرفاوی در خصوص اینکه در فوتبال ایران به مربیان خارجی بیش از مربیان ایرانی امکانات داده می‌شود، گفت: باید بپذیریم ما مقداری غریبه پرست هستیم و به خارجی‌ها بیش از مربیان ایرانی بها می‌دهیم. این کار جالب نیست که ما همدیگر را قبول نداشته باشیم و یک مربی را به خاطر مسائل شخصی قبول نکنیم اما چه کنیم که مرغ همسایه غاز است و اهمیتی که به مربیان خارجی داده می‌شود، برای داخلی‌ها قائل نمی‌شوند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته