دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فریبا در گفتگو با آنا:

استراماچونی می‌تواند در استقلال موفق باشد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استراماچونی این توانایی را دارد تا در استقلال موفق باشد و با این تیم مدعی قهرمانی شود.
کد خبر : 401836
57899869.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال تمرینات خود را زیر نظر آندره‌آ استراماچونی پشت سر می‌گذارد و خود را آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال می‌کند. این در حالی است که استقلال به‌واسطه هواداران زیادی که دارد، همواره کانون اخبار مختلف است و حواشی زیادی پیرامون این تیم وجود دارد.


بهتاش فریبا در خصوص شرایط استقلال با استراماچونی در رقابت‌های فصل بعد به خبرنگار ورزشی آنا گفت: باید زمان بگذرد تا بتوانیم نتیجه کار استراماچونی را در استقلال ببینیم. تمرینات خوبی در تیم در حال برگزاری است و این مربی ایتالیایی تلاش می‌کند تا نقاط ضعف تیمش را برطرف کند. به نظر من استقلال نیاز به یک دروازه‌بان آماده، یک هافبک وسط خلاق و یک مهاجم کامل دارد تا بتواند باقدرت رقابت‌ها را آغاز کند.


وی در خصوص بازیکنان جوان استقلال گفت: استراماچونی مربی جوانی است و می‌تواند از بازیکنان آینده دار باشگاه استقلال به‌خوبی بهره ببرد. امیدوارم او مربی نباشد که نتیجه گرایی برایش اولویت باشد چون بازیکنان جوانی هستند که می‌توانند در خدمت تیم باشند. اگر به‌درستی از بازیکنان جوان استفاده شود، می‌توان در آینده موفق شد.


پیشکسوت استقلال در خصوص کمیته فنی این باشگاه گفت: بیش از دو ماه است که این کمیته تعطیل شده و من به همراه نفرات دیگری که در این کمیته داریم، کمکی به تیم فوتبال استقلال نمی‌کنیم. البته اگر از ما کمکی خواسته شود در خدمت تیم خود خواهیم بود.


وی درباره جدایی سید مهدی رحمتی از استقلال گفت: فوتبال امروز حرفه‌ای است. هر بازیکنی حق دارد برای زندگی‌اش بهترین تصمیم را بگیرد. در فوتبال ما جدایی بازیکنان که کاری عادی است، جا نیفتاده ولی در دنیا این کار به‌راحتی انجام می‌شود. بازیکن بزرگی چون نیمار از بارسلونا جدا شد و دو فصل برای پاری‌سن‌ژرمن بازی کرد اما این فصل دوباره به بارسلونا بازگشته است.


فریبا در خصوص اینکه استراماچونی می‌تواند در استقلال موفق باشد، گفت: باید به این مربی فرصت داد. هیئت مدیره باید از این مربی ایتالیایی حمایت کند. با توجه به بضاعتی که باشگاه استقلال دارد، استراماچونی می‌تواند نتایج درخشانی با استقلال بگیرد.


وی در خصوص کمک 500 هزار یورویی وزارت ورزش و جوانان به تیم‌های استقلال و پرسپولیس و گلایه تیم‌های دیگر اظهار کرد: تا آنجایی که من می‌دانم وزارت ورزش نباید به هیچ باشگاهی پول بدهد. فکر می‌کنم این پول که به باشگاه‌های سرخابی داده شده، نیمایی بوده و اینکه چگونه این پول به استقلال و پرسپولیس داده می‌شود را دقیقاً اعلام نکرده‌اند.


پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه باشگاه‌های سرخابی باوجود بدهی‌هایی که دارند، بازهم از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به خاطر هوادارانی که دارند ناچارند از خارجی‌ها استفاده کنند چراکه خواسته هواداران قهرمانی است. پرداخت پول به بازیکن و مربی خارجی باید با همکاری فدراسیون فوتبال باشد. فدراسیون فوتبال همانند فدراسیون والیبال باید تیم‌هایی که بدهکار هستند را تا زمانی که بدهی‌های خود را تسویه نکرده‌اند، اجازه حضورشان در لیگ برتر را ندهد. البته در این میان تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به خاطر هوادارانی که دارند باید این بدهی را ظرف چند سال پرداخت کنند.


وی در خصوص اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باوجود بدهی که دارند چگونه می‌توانند واگذار شوند، گفت:‌ کسانی که قصد خرید استقلال و پرسپولیس را دارند قطعاً می‌توانند از این باشگاه‌ها درآمدزایی کنند. درست است که این دو باشگاه زیان‌ده هستند ولی باوجود هوادارانی که دارند می‌توانند به درآمدزایی برسند. باید فوتبال ایران به سمتی برود که باشگاه‌ها متضرر نشوند. به‌عنوان‌مثال باشگاه میلان ایتالیا به دلیل اینکه سه سال تراز منفی مالی پیدا کرده بود از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا جریمه شد تا از فصل آینده دچار بدهی نشود. در فوتبال ایران از 16 تیمی که قرار است در رقابت‌های این فصل حضور پیدا کنند تنها باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن هستند که بدهی معوقه ندارند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب