دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وظیفه خطیر استراماچونی در استقلال

آندره‌آ استراماچونی در شرایطی هدایت استقلال را پذیرفته که خواسته هواداران از این مربی ایتالیایی قهرمانی است.
کد خبر : 401269
34_3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، آندره‌آ استراماچونی دومین سرمربی ایتالیایی است که در لیگ برتر فوتبال ایران به مربیگری خواهد پرداخت اما میان او و جیوانی می که 16 سال پیش پرونده مربیگری‌اش در فوتبال ایران بسته شد تفاوت‌هایی وجود دارد.


جیوانی می جانشین محمد مایلی کهن در تیم سایپا شد و نتایج نسبتاً خوبی با این تیم گرفت اما ترجیح داد بیش از یک سال در ایران نماند. این مربی هیچ‌گاه در تیم‌های لیگ سری A سرمربی نبود و مهم‌ترین افتخارش دستیاری در تیم‌های پارما، بولونیا و پادوا بوده است در هر حالی که استراماچونی در اینترمیلان و اودینزه سرمربی بود.


در لیگ برتر فوتبال ایران مربیان زیادی از کشورهای مختلف به سرمربیگری پرداختند که سهم کشور کرواسی از کشورهای دیگر بیشتر بوده است.


در این میان برخی از مربیان خارجی نتایج درخشانی گرفتند که برانکو ایوانکوویچ را باید موفق‌ترین سرمربی خارجی دانست. البته که ملادن فرانچیچ با فولاد و زلاتکو کرانچار با سپاهان هم قهرمان در لیگ برتر را تجربه کردند که هر دو نفر هم‌وطن برانکو بودند. کروات‌ها در لیگ آزادگان هم سربلند بودند و استانکو که دومرتبه پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد از کشور کرواسی آمده بود.


مربیانی از برزیل، آلمان، اسپانیا، هلند و ترکیه هم روی نیمکت‌های تیم‌های لیگ برتری نشسته‌اند که برخی از آن‌ها مانند جان توشاک، وینفرد شفر، نلو وینگادا، آری هان، تونی اولیویرا، جورج لیکنز، مانوئل ژوزه و مصطفی دنیزلی مربیانی سرشناس بودند. در میان این مربیان تنها اولیویرا بود که توانست با تراکتورسازی قهرمانی جام حذفی شود و این تیم را نایب قهرمان لیگ برتر کند تا تنها کروات‌ها در سالیان اخیر در عالی‌ترین سطح فوتبال ایران کارنامه موفقی را نداشته باشند و پرتغالی‌ها هم موفقیتی به دست آورده باشند. البته که در سطح ملی کارلوس کی‌روش دومرتبه ایران را به جام جهانی رساند.


استراماچونی در شرایطی وارد فوتبال ایران شده است که انتظارها از او کم نیست. این مربی ایتالیایی سرمربی استقلال شده و با توجه به اینکه چندین فصل از آخرین قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر می‌گذرد، استراماچونی باید بهترین نتایج ممکن را بگیرد. او باید بداند که سایه اخراج وی در تیم‌های اینتر و اودینزه ایتالیا، پاناتینایکوس یونان و اسپارتاپراگ جمهوری چک روی سرش سنگینی می‌کند و با قهرمان کردن استقلال در لیگ برتر می‌تواند کارنامه‌اش را درخشان کند.
انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته