دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 13:01
پورسیدآقایی خبر داد:

کاهش 40 درصدی تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دو هفته اجرای طرح کاهش، میزان تردد در محدوده طرح ترافیک تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : 402857
3322.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن پورسیدآقایی پس از پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح کنترل آلودگی هوا اظهار کرد: در حال حاضر دو هفته از شروع این طرح می‌گذرد و بررسی‌ها بیانگر آن است که ترافیک در بخش‌های مختلف روز روان‌تر شده و در مواردی میزان ورود خودروها به محدوده تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه کاهش تردد خودروها باعث افزایش سرعت متوسط خودروها می‌شود، در خصوص اجرای این طرح در زمان آغاز سال تحصیلی سخن به میان آورد و گفت: به‌طورکلی اجرای این طرح باعث کاهش ترافیک خودروها شده است. هرچند هفته اول مهر میزان تردد خودروها با سایر زمان‌ها قابل‌مقایسه نیست.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر طرح کنترل آلودگی هوا ۲۵ تا ۴۰ درصد از حجم تردد خودروها را کاهش داده است هرچند پیش‌بینی ما این است که این روند کاهشی در مهرماه کمتر از این میزان باشد.


پورسیدآقایی در ارتباط با میزان ثبت‌نام شهروندان در سامانه تهران من نیز گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود میزان ثبت‌نام تا ۲ میلیون هم افزایش یابد.


وی با بیان اینکه روزانه با مراجعه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر برای ثبت‌نام در سامانه تهران من مواجه هستیم از استقبال ساکنین در طرح و تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری تهران به آن‌ها سخن به میان آورد و گفت: تاکنون ۷۰ هزار مراجعه از سوی ساکنان طرح ترافیک صورت گرفته است و همچنان این میزان در حال افزایش است.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در خصوص اجرای طرح مکانیزه پارک حاشیه‌ای که به‌صورت پایلوت در منطقه دوم شهرداری تهران انجام شده است، اظهار کرد: پارک حاشیه‌ای همیشه در تهران بوده است و مشکل عمده در این خصوص پارکبان‌هایی بودند که با دریافت نرخ‌های متفاوت و به‌صورت دستی شرایط را برای نارضایتی شهروندان فراهم می‌کردند؛ طرح مکانیزه پارک حاشیه‌ای از شنبه در منطقه دوم شهرداری تهران آغاز شده است که بر اساس آن دیگر ما حضور پارکبان‌ها را نداشته و خودروهای مجهز به دوربین در خیابان‌ها مربوطه تردد و پلاک خودروهای پارک‌شده را ثبت می‌کنند.


پورسیدآقایی با اشاره به این مطلب که توقف ۳۰ دقیقه‌ای در محل هیچ‌گونه عوارضی به‌دنبال نخواهد داشت، گفت: پس از ۳۰ دقیقه میزان عوارض پارک خودرو بر اساس نرخ مصوب شورای شهر تهران محاسبه خواهد شد و از حساب کاربری آن‌ها در سامانه تهران من برداشت خواهد شد، هرچند شهروندان در صورت تمایل می‌توانند نسبت به مدت زمانی که قصد توقف در محل دارند خوداظهاری کنند.


وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از پارک دائمی در یک محل است و به همین خاطر نحوه نرخ‌گذاری در طرح پارک حاشیه‌ای مکانیزه و به‌صورت تصاعدی خواهد بود تا افراد نسبت به پارک دائمی خودرو خود ترغیب نشوند.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با الزام استفاده تاکسی‌ها از کولر در فصل گرما نیز گفت: نرخ محاسبه شده بر اساس استفاده مسافر از تسهیلات درون خودرو است. هر چند ممکن است تاکسیرانان به‌دلیل بالا بودن هزینه‌ها و فرسودگی خودرو از این اقدام اجتناب کنند اما نظر تاکسیرانی این است که تاکسیرانان مکلف به استفاده از امکانات داخل خودرو برای مسافران هستند.


پورسیدآقایی در خصوص لزوم برخورد با خودروهای دودزا در خیابان‌های شهر تهران گفت: درصورتی‌که هر خودروی دارای معاینه فنی نباشد به ازای هر روز تردد ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود اما مسئله این است که ممکن است خودرویی پس از دریافت معاینه فنی خراب شده باشد که در این صورت اگر شهروندان عکسی از خودرو برای ما ارسال کرده و یا پلاک آن را به سامانه ۱۸۸۸ اعلام کنند ما معاینه فنی این خودروها را ابطال و درخواست مراجعه مجدد آن‌ها به مراکز معاینه فنی را خواهیم داشت.


وی در خصوص دودزا بودن اتوبوس‌های شرکت واحد در سطح شهر گفت: در صورت برخورد با این دسته از موارد علاوه بر اینکه خودرو متوقف و به پارکینگ راهنمایی می‌شود، معاون فنی آن سامانه نیز مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از مخدوش کردن پلاک‌ها و یا پوشاندن آن در زمان ورود به محدوده طرح ترافیک سخن به میان آورد و گفت: در سال گذشته ۳ هزار پلاک از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شناسایی و به پلیس راهور معرفی شد که بخشی از آن‌ها توقیف و همه آن‌ها جریمه شدند.


پورسیدآقایی با بیان اینکه اجرای طرح مبارزه با مخدوش کردن پلاک از سوی پلیس راهور از این هفته آغاز خواهد شد و این موضوع می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از این اقدام داشته باشد افزود: افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که علاوه بر دوربین‌های ورودی در داخل محدوده و هنگام خروج از محدوده نیز دوربین‌ها در معابر مختلف موجود است و پلاک خودروها را رصد می‌کند و به همین خاطر انجام چنین کاری برای افراد متخلف امکان‌پذیر نیست.


وی در ارتباط با حضور دست‌فروش‌ها و تجمع آن‌ها در ایستگاه‌های مترو گفت: ما در گام اول در برخورد با دست‌فروشان در ایستگاه‌های مترو جلوگیری از بساط گستری در ایستگاه‌ها را مورد توجه قرار دادیم و بر همین اساس اعلام شد تا درصورتی‌که هرگونه بساط‌گستری در ایستگاه‌های مترو انجام شود رئیس آن ایستگاه برکنار خواهد شد.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان ضمن درخواست از شهروندان برای خرید نکردن از دست‌فروشان اذعان کرد: تا زمانی که مردم اقدام به خرید از دست‌فروشان می‌کنند درواقع از این عمل، اعلام رضایت می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود اقدامات ما چندان مؤثر واقع نشود.


انتهای پیام/4105/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته