دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1398 - 19:43
حجت‌الاسلام صفوی:

سیستم دانشگاهی باید از ورود عناصر خائن به دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: سیستم دانشگاهی باید به‌گونه‌ای تعریف شود که عناصر و خائن نتوانند در دانشگاه آزاد اسلامی حضور یابند.
کد خبر : 402729
image_2019_7_6-17_33_27_817_XjR.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین صفوی ظهر امروز در سومین نشست مسئولان و رابطان گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که در واحد لاهیجان برگزار شد با بیان آیه‌های 105 تا ۱۵۷ سوره نسا اظهار کرد: خداوند بزرگ در این آیات، نازل شدن قرآن را به حق دانست و بر اساس دانش قرآنی اخذشده از قرآن، می‌توان بین مردم داوری کرد و با خائنان برخورد کرد، این آیات می‌تواند الگوی مسئولان گزینش قرار گیرد.


وی با بیان اینکه فقط جبهه حق و باطل وجود دارد، افزود: دانشگاهیان در جبهه حق و باطل، جنگ اراده‌ها، یا طرفدار حق هستند یا باطل و خط سومی هم وجود ندارد و این وظیفه همگان است که با فردی که رسماً تبلیغ جریان ضدانقلابی کرده و طرفداری از نظام باطل و کفر می‌کند، برخورد کنند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان گیلان با بیان این مطلب که نقش استاد در دانشگاه همانند نقش پدر در خانه است، گفت: از وظایف خطیر گزینش و حراست، برخورد با استادانی است که خیانت می‌کند و با نظام، اسلام و کشور مشکل دارند و وظایف علمی و اخلاقی خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند.


 صفوی با بیان اینکه سیستم دانشگاهی باید به‌گونه‌ای تعریف شود که عناصر نامطلوب و خائن نتوانند در دانشگاه آزاد اسلامی که شجره طیبه انقلاب است، حضور داشته باشند، تصریح کرد: وظیفه حراست در دانشگاه بسیار سنگین بوده؛ ولی باید توجه داشت که پیشگیری همواره از درمان بهتر بوده و بهترین روش آن است که از ابتدا از ورود افراد فاقد صلاحیت جلوگیری شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز گزینش را یکی از مراکز احراز و کنترل صلاحیت عمومی استادان و کارکنان دانست و گفت: استادان و کارکنان دانشگاه نقش معلمی، که وظیفه مهمی است را بر عهده دارند و این جایگاه نیاز به صیانت دارد.


سیروس بیدریغ وضعیت حراست و گزینش در دانشگاه آزاد اسلامی را مطلوب بیان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاهی رسیده که علاوه بر گزینش همه کارکنان و استادان تمام‌وقت، استادان مدعو نیز گزینش می‌شوند.


مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه گزینش و کارگروه صلاحیت عمومی استان در سالیان گذشته، گفت: احراز صلاحیت عمومی همچون احراز توانمندی‌های علمی، امری لازم و واجب در فرایند بررسی وضعیت استادان و کارکنان است.


مازیار مقتدر با تأکید بر استمرار فرایند گزینش در طول خدمت کارکنان و استادان اظهار کرد: هر فرایند اداری و علمی در چرخه استادان و کارکنان،  از لحاظ ارتقا و  تغییر وضعیت توسط دانشگاه مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.


به گزارش آنا، در این مراسم  اهدای لوح سپاس، از تلاش یاسر فلاح مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به‌عنوان رابط گزینش برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان قدردانی شد.


 پیش از آغاز مراسم نیز شرکت‌کنندگان با حضور در مزار دو شهید گمنام آرمیده در واحد و قرائت فاتحه و ذکر صلوات، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با آرمان‌های امام راحل و شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته