دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 05:33
یک جامعه‌شناس:

بیشتر جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهد

یک جامعه‌شناس با بیان اینکه بیشتر جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهد گفت: مسئولان اگر توانایی مدیریت این فضا را ندارند، شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنند.
کد خبر : 402673
3636.jpg

اکبر رحمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد تأکید کرد و گفت: امروزه فضای مجازی به‌قدری در کشور پیشرفت کرده است که بسیاری از اقداماتی که به مرحله اجرا درمی‌آید، در فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است لذا برخی معتقدند که فضای مجازی به‌دلیل فراهم کردن زمینه برای بروز برخی از جرائم باید فیلتر شود اما اگر از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شود قطعاً موضوع اعتیاد قابل حل خواهد بود.


وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی تأثیرگذارترین برنامه در راستای حل معضلات اجتماعی است تصریح کرد: درحال حاضر دست هر نوجوان و جوان یک دستگاه گوشی تلفن همراه است و اگر مسئولان فضای مجازی را مدیریت و کنترل نکنند قطعاً دشمنان از این فرصت استفاده کرده و ضربه‌هایی را به جوانان که آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند خواهند زد. که هم‌اکنون نیز شاهد فعالیت گسترده کشورهای بیگانه در فضای مجازی در بحث ترویج بدحجابی، خرید و فروش مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی هستیم.


این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشتر جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهد گفت: خرید و فروش مواد مخدر در شبکه‌های مختلف اجتماعی صورت می‌گیرد و پیشنهاد ما این است که اگر مسئولان توانایی مدیریت فضای مجازی را ندارند این شبکه‌ها را فیلتر کنند.


رحمتی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه اکثر افراد در فضای مجازی حضور دارند لذا اگر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در این فضا در حوزه اعتیاد صورت گیرد قطعاً نتایج مثبتی در این حوزه خواهیم داشت. اکثر جوانان به‌دلیل عدم آگاهی از عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر، به این کار روی می‌آورند و ضروریی است که برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این عرصه مفید واقع خواهد شد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته