معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از فعالیتهای زیرساختی خود فاصله گرفته است
محمدعلی کرونی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص نحوه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا که دو هفته از اجرای آن میگذرد، اظهار کرد: تاکنون شکایتهای زیادی در خصوص نحوه اجرای طرح کاهش به شورای اسلامی شهر تهران واصل شده که بیانگر آن است که تاکنون طرح بهخوبی اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مدارس و دانشگاهها تعطیل بوده و بخش عمدهای از سفرهای درونشهری انجام نمیشود، افزود: با آغاز سال تحصیلی از مهرماه قطعاً دچار چالشهای عظیمی خواهیم شد چون ترددها بهنحو چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به عدم فراهم شدن زیرساختهای اجرای طرح کاهش اشاره کرد و گفت: دوربینهای خروجی محدوده زوج و فرد سابق هنوز نصب نشده است و ما بر این اساس یک سؤال جدی از شهرداری تهران داریم که در حالیکه نمیتوانید بخشی از خروجی ترددکنندگان را بهدرستی تشخیص دهید بر چه مبنایی از مردم هزینه دریافت میکنید؟
کرونی اذعان کرد: در صورتیکه معاونت حمل و نقل و ترافیک بخواهد بر همین منوال عمل کند ما در بحث تردد دچار یک چالش و بحران خواهیم شد.
این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: اجرای طرح کاهش آلودگی هوا باعث افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی شده و این در حالی است که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با وجود افزایش سهم سفرها، بهمنظور افزایش ظرفیت و ظرفیتپذیری ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو کار خاصی انجام نداده است.
وی خاطرنشان کرد: از دیماه سال گذشته قرار بود در هر ماه یک رام قطار به خطوط مترو اضافه شود که از آن زمان تاکنون هنوز وعدهای محقق نشده است و این در حالی است که در بحث اتوبوس هم بهجز 13 دستگاه اتوبوسی که به خطوط بیآرتی اضافه شد ما افزایش ناوگانی در این حوزه نداشتیم.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از فعالیتهای زیرساختی خود فاصله گرفته و بیشتر زمان خود را بر ممنوعیت تردد صرف کرده و این موضوع باعث شده تا در دو سال اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی پیشرفتی نداشته باشیم، گفت: با توجه به عدم فراهم شدن زیرساختهای حمل و نقل عمومی اگر طرح ترافیک تغییری هم نمیکرد ما با همین افزایش فشار بر ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه بودیم.
کرونی همچنین در خصوص ادعای معاونت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر ایجاد صندوق توسعه حمل و نقل عمومی در راستای استفاده از عوارض حوزه حمل و نقل، طرح ترافیک و پارکینگهای کنار خیابان در حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این صندوق همچنان تشکیل نشده است و تشکیل آن هم به این سادگیها نیست چون چنین صندوقی نیازمند اساسنامه و ساختاری است که در بدنه شهرداری تعریف شود.
انتهای پیام/4105/پ
انتهای پیام/